آگهی
دانلود فصل دوم ساخت ایران دانلود مسابقه 13 شمالی عکس فیلم بازیگرها
خانه » خبر و دانستنی ها » طرز تهیه بستنی یخی و 7 راز خوشمزه شدن آن

بازی زولا

زولا یک بازی اکشن اول شخص آنلاین است که بازیکنان با ثبت نام و فعال سازی اکانت خود می توانند آن را به صورت رایگان دانلود و بازی کنند. بازی زولا مخصوص سیستم عامل ویندوز است و به صورت دوره ای مسابقات کشوری برای این بازی به صورت آنلاین برگزار می شود.

طرز تهیه بستنی یخی و 7 راز خوشمزه شدن آن
امتیاز دهید

طرز تهیه بستنی یخی و 7 راز خوشمزه شدن آن

هوا گرم است و خوردن هر خوراکی خنکی می‌تواند فرح‌بخش باشد؛ از نوشیدنی‌های خنک گرفته تا انواع بستنی.راستی، هیچ می‌دانستید می‌توان به راحتی در خانه بستنی تهیه کرد؟ شما می‌توانید انواع میوه‌های تابستانی را با آب میوه، شیر، ماست و… مخلوط کنید و به صورت بستنی یخی درآورید و در کنار سایر اعضای خانواده‌تان از طعم بی‌نظیرشان لذت ببرید. حتما حدس زده‌اید که موضوع این مطلب طرز تهیه بستنی یخی است. پس با ما همراه شوید.

مقدار کالری

مواد غذایی یادشده در مجموع دارای 350 کیلوکالری هستند. در صورتی که از مخلوط به دست آماده 4 بستنی تهیه شود، هر یک حدود 90 کیلوکالری انرژی خواهند داشت البته در صورتی که عسل بیشتری در این مخلوط بریزید به ازای هر قاشق غذاخوری عسل، 20 کیلوکالری دیگر نیز به انرژی بستنی، اضافه خواهد شد و میزان کالری دریافتی بالاتر خواهد رفت. برای افزایش ارزش غذایی این بستنی می‌توانید به آن مغزهای مختلفی مانند تکه‌های کوچک پسته و بادام‌زمینی اضافه کنید.

طـرز تـهـیـه

کیوی را به قطعه‌های بسیار ریز خرد کنید. آناناس را هم به صورت پوره در آورید. سپس در یک کاسه، کیوی‌های خردشده و پوره آناناس را با هم مخلوط و به آن‌ها آب آناناس و عسل اضافه کنید. قالب‌های بستنی یخی را آماده و از این مخلوط در آن‌ها بریزید. حواستان باشد قالب‌ها را پر کنید و آن‌ها را در فریزر حداقل به مدت 5-4 ساعت قرار دهید. بعد از گرفتن بستنی‌ها، می‌توانید آن‌ها را سرو کنید و از طعم بی‌نظیرشان لذت ببرید.

مـواد لازم برای 4 نفر

کیویمتوسط 2 عدد 120 کیلوکالری

آب آناناس 1 لیوان 120 کیلوکالری

آناناسخرد شده 1 لیوان 90 کیلوکالری

عسل 1 قاشق غذاخوری 20 کیلوکالری

7 راز بستنی یخی

بستنی یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌ها در تابستان است. در فصلی که انواع میوه‌ها به وفور یافت می‌شوند، می‌توان بستنی‌های متنوعی تهیه کرد؛ مثلا می‌توانید هلو (یک عدد متوسط) را با موز (یک عدد متوسط)، مقداری کشمش، آب و عسل (1 قاشق غذاخوری) مخلوط کنید و در قالب‌های بستنی بریزید و بعد از گرفتن مایه، آن را میل کنید. اما نکته‌های کلی برای تهیه انواع بستنی یخی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

1.میوه‌هایی را که برای تهیه بستنی یخی استفاده می‌کنید باید باکیفیت باشند. حتی می‌توانید میوه غیر فصل را خرد کنید و در فریزر نگه دارید و در زمان مناسب در بستنی یخی به کار برید.

2.حین تهیه بستنی یخی کیوی، حواستان باشد دانه‌های سیاه این میوه خرد نشوند زیرا در این صورت طعم تلخی به بستنی خواهند داد بنابراین یا آن‌ها را ریز خرد کنید یا به صورت پوره (البته نه به صورت کاملا یکنواخت) درآورید.

3.قالبی که برای تهیه بستنی استفاده می‌شود، از مهم‌ترین نکته‌ها در تهیه این خوراکی است و اگر از مارک‌های معتبر لوازم آشپزی باشد، وقتی بستنی خود را می‌گیرد به راحتی از آن جدا خواهد شد. دیگر اینکه باید دسته بلندی داشته باشد که به صورت عمقی داخل بستنی فرو برود زیرا بستنی به خوبی به قالب‌هایی که دسته‌های کوتاهی دارند نمی‌چسبد و محکم نمی‌شود.

هرگز قالب‌های پر شده را در کنار بسته‌بندی مواد غذایی گوشتی و به خصوص

ماهی قرار ندهید زیرا در این صورت بوی آن‌ها را می‌گیرد

4.حتما قالب‌های بستنی پرشده در طبقه اول فریزر که سردترین جای آن است، قرار دهید تا به سرعت خود را بگیرد.

5.هرگز قالب‌های پر شده را در کنار بسته‌بندی مواد غذایی گوشتی و به خصوص ماهی قرار ندهید زیرا در این صورت بوی آن‌ها را می‌گیرد. افرادی که دسر خورهای قهاری هستند، همیشه طبقه‌ای از فریزر خود را به دسر و مواد اولیه آن اختصاص می‌دهند و کاملا آن را تمیز نگه می‌دارند.

6.می‌توانید به جای آب، از شیر و ماست شیرین برای تهیه بستنی‌ها استفاده کنید. این کار کمک خواهد کرد افرادی که تمایلی به خوردن لبنیات (به خصوص شیر) به صورت عادی ندارند، سهمشان از این ماده غذایی را به صورت بستنی دریافت کنند.

7.برای آنکه بستنی شکل زیبایی بگیرد، می‌توانید پوره میوه‌هایی را که رنگ‌های مختلفی دارند مثلا کیوی و آناناس، یکی در میان در قالب بریزید.

اگر اضافه وزن دارید

بهتر است بستنی‌تان را کم شیرین تهیه و به جای آب میوه با آب معمولی مخلوط کنید. به این ترتیب میزان کالری دریافتی‌تان کاهش پیدا خواهد کرد. به هر حال هر گرم کربوهیدرات که می‌تواند از جمله قندهای ساده نیز باشد، 4 کیلوکالری انرژی به بدن می‌رساند و مازاد آن به بافت چربی تبدیل می‌شود.

اگر یبوست دارید

بهتر است میوه‌هایی مانند سیب، گلابی، انجیر یا حتی هلو را با هم مخلوط کنید و به صورت بستنی یخی درآورید. خوردن این میوه‌ها به دلیل فیبری که دارند به کاهش شدتیبوستو بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک خواهد کرد.

اگر کم‌خونی دارید

بهتر است میوه‌هایی مانند انبه و انواع توت را به صورت بستنی تهیه و میل کنید. خوردن این میوه‌ها به دلیل داشتن ویتامین C و بتاکاروتن، به جذب آهن دریافتی کمک خواهد کرد و در کاهش شدت کم‌خونی موثر خواهد بود.




تلگرام کول دانلود

آگهی

راهنما

> راهنمای دانلود: پس از کلیک بر لینک سرور ، گزینه دانلود عادی و سپس لینک دانلود پیشنهادی

کلیک کنید تا فایل آغاز به دانلود کند. / آموزش تصویری: اپرا

> آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه

Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.

> جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، K-Lite (ویندوز) و BSPlayer یا QQPlayer (اندروید) دانلود کنید.

> دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

> آموزش ادامه دانلود لینک های از کار افتاده

> آموزش سوییچ فایل های دوزبانه

> راهنمای کیفیت فیلم ها

دیدگاه ها
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

Captcha loading...

تمامی حقوق نزد کول دانلود محفوظ است و کپی برداری از محتوا با ذکر و درج لینک ما به عنوان منبع بلامانع است. طراحی شده توسط پارس تمز