پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

هر سال با از راه رسیدن سال نوی میلادی، آمار و ارقام مربوط به سال به اتمام رسیده منتشر می‌شود. یکی از این فهرست‌ها که شاید در تصمیم‌گیری دوست‌داران سفرهای خارجی نقش ویژه‌ای ایفا کند، رده‌بندی پرطرفدارترین شهرهای جهان است.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت «FindTheHome» فهرستی از 132 شهر جهان که در سال 2015 بیشترین گردشگر را به خود جذب کرده‌، منتشر کرده که نام لندن، پایتخت انگلیس در صدر آن خودنمایی می‌کند.

در این گزارش با 10 شهر اول این رده‌بندی آشنا می‌شوید :

1. لندن‌، انگلستان

تعداد گردشگران: 18 میلیون و 800 هزار نفر

درسدافزایش تعداد گردشگران به نسبت سال 2014: 6 درسد

پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: 20 میلیارد و 200 میلیون دلار

در شکوه کاخ «باکینگهام»، میان زرق و برق جواهرات سلطنتی و نمای خیره‌کننده تیاتر «گلوب»، می‌توان تاریخ زنده لندن را مشاهده کرد. با سفر به این شهر می‌توانید از تماشای معماری پارلمان بریتانیا لذت ببرید، نمای برج ساعت «بیگ‌ بن» را از «چشم لندن» (یا «چرخ هزاره»، بلندترین چرخ‌وفلک اروپا با ارتفاع ۱۳۵ متر) ببینید و با قایق رودخانه «تیمز» را بپیمایید و از بخش تاریک‌تر این شهر در حوالی برج لندن دیدن کنید.

2. بانکوک، تایلند

تعداد گردشگران: 18 میلیون و 200 هزار نفر

درسد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال 2014: 8 درسد

پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: 12 میلیارد و 400 میلیون دلار

معبد «گرند پالاس» و «وات پراکیو» معماری و نمادهای بصری را نشان می‌دهند که با شنیدن نام تایلند در ذهن متبادر می‌شود. «وات آرون» یکی از مهم‌ترین سازه‌های جنوب‌شرق آسیا محسوب می‌شود. بازار چینی‌ها، «شوی رامبوتری» و «شوی کابوی» همه از جاذبه‌هایی هستند که المان‌های فرهنگی شهر بانکوک را به خوبی به گردشگران معرفی می‌کنند.

3. پاریس‌، فرانسه

تعداد گردشگران: 16 میلیون و 100 هزار نفر

درسد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال 2014: 3/2 درسد

پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: 16 میلیارد و 600 میلیون دلار

علی‌رغم حملات تروریستی ماه‌های اخیر در شهر عشاق‌، پایتخت فرانسه همچنان خانه مناظر زیبایی است که گردشگران را از اقصی‌نقاط جهان به خود جذب می‌کند. از موزه «لوور» دیدن کنید تا مجموعه‌ بی‌نظیری از مشهورترین آثار هنری جهان را به چشم ببینید. «ورسای» را ببینید تا به تحسین یکی از پرطمطراق‌ترین کاخ‌های جهان بنشینید و راهتان را در رود «سن» پیش بگیرید تا از مناظر شهری و طبیعی کم‌نظیر این شهر لذت ببرید. بالا رفتن از برج «ایفل» هم برای کسانی که ترس از ارتفاع ندارند، از ملزومات پاریس‌گردی به حساب می‌آید.

4. دوبی، امارات

تعداد گردشگران: 14 میلیون و 300 هزار نفر

درسد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال 2014: 8 درسد

پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: 11 میلیارد و 700 میلیون دلار

«برج‌العرب» یکی از ساختمان‌های مشهور در خاورمیانه به حساب می‌آید و با 56 طبقه در این جزیره کوچک خودنمایی می‌کند. آن‌ها که عاشق خرید هستند، هرگز از خرید کردن در «دوبی مال» خسته نمی‌شوند. با در نظر گرفتن مساحت دوبی، این مرکز خرید بزرگترین در نوع خود به حساب می‌آید.

5. استانبول،‌ ترکیه

تعداد گردشگران: 12 میلیون و 600 هزار نفر

درسد افزایش گردشگران به نسبت سال 2014: 11/4 درسد

پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: 9 میلیارد و 400 میلیون دلار

محله «سلطان محمد» بهترین مکان برای شناخت معماری، تاریخ و فرهنگ استانبول است. در همین منطقه است که گردشگران مسجد «سلیمانیه» را هم می‌بینند. آن‌ها که به تاریخ سلسله‌های پادشاهی ترکیه علاقه‌مند هستند، می‌توانند از کاخ «توپکاپی» دیدن کنند و با رفتن به موزه «کاریه» درباره تاریخ این شهر در زمان حکومت بیزانس اطلاعات کسب کنند.

6. نیویورک، آمریکا

تعداد گرشگران: 12 میلیون و 300 هزار نفر

درسد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال 2014 : 3/5 درسد

پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: 17 میلیارد و 400 میلیون دلار

نیویورک شهری است که افق‌های زیبایش از طریق بسیاری از آثار سینمایی به دنیا معرفی شده.‌ مجسمه آزادی، ساختمان «امپایر استیت»، خیابان برادوی، میدان «تایمز»… همه و همه جاذبه‌هایی هستند که گردشگران از گروه‌های سنی مختلف را راضی می‌کنند. اگر بخواهید بیشتر با فرهنگ این شهر آشنا شوید، به سراغ پارک میدان واشنگتن‌، پارک مرکزی و موزه هنرهای «متروپولیتن» بروید.

7. سنگاپور

تعداد گردشگران: 11 میلیون و 900 هزار نفر

درسد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال 2014: 3 درسد

پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: 14 میلیارد و 700 میلیون دلار

این شهر، کعبه آمال آن‌هایی است که عاشق طبیعت و گونه‌های گیاهی متنوع هستند. آب و هوای فوق العاده و انواع گل و گیاه سنگاپوری را می‌شود در فضای با‌غ‌ خلیجی، باغ ملی ارکیده‌، باغ‌های گیاهشناسی سنگاپور و جنگل سرد مشاهده و تجربه کرد. «پرنده سنگاپوری» (Singapore Flyer) با 165 متر ارتفاع، دومین چرخ‌وفلک بزرگ جهان است که هر یک از 28 محفظه آن برای حمل 28 مسافر گنجایش دارد.

8. کوالالامپور‌، مالزی

تعداد گردشگر: 11 میلیون و 100 هزار نفر

درسد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال 2014: 5/6 درسد

پول هزینه‌شده از سوی گردشگران : 12 میلیارد دلار

برج کوالالامپور، برج‌های دوقلوی «پتروناس» و پیاده‌راه «بوکیت بینتانگ» از نمادهای معماری زیبای کشور مالزی است. اگر به دنبال جاذبه‌های تاریخی و جغرافیایی هستید می‌توانید از باغ‌های گیاهشناسی‌ «پردانا»، معبد «تین هو» و معبد «سری ماها ماریامن» بازدید کنید.

9. سیول، کره‌جنوبی

تعداد گردشگران: 10 میلیون و 400 هزار

درسد افزایش تعداد گردشگران به نسبت سال 2014: 5/2 درسد

پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: 15 میلیارد و 200 میلیون دلار

سیول پایتختی با محوریت المان‌های فرهنگی است که تاریخ غنی و روح خلاق کره‌ای را به نمایش می‌گذارد. پارک ملی «بوکانسان» و کاخ «گیونگ بوک گانگ» دو مکان توریستی معروف این شهر به حساب می‌آیند. برای کمی تفریح و تماشای مناظر زیبا می‌شود به سراغ پارک‌ «هان گانگ» و برج «اِن. سیول» رفت. به گزارش سن.ان تراولر، در محله «بوک چون» هم می‌توان از دیدن خانه‌های سنتی کره‌ای لذت برد. «بوک چون» محله‌ای است که در تمام طول شب گردشگران را مشغول جاذبه‌هایش می‌کند.

10. هنگ‌ کنگ

تعداد گردشگران 8 میلیون و 700 هزار نفر

درسد افزایش تعداد گردشگران نسبت به سال 2014: 3/5 درسد

پول هزینه‌شده از سوی گردشگران: هفت میلیارد و 400 میلیون دلار

حسن ختام فهرست محبوب‌ترین شهرهای جهان در سال 2015 هنگ‌کنگ است؛ شهری بندری در جنوب‌شرق چین که تنها هفت میلیون جمعیت دارد اما در عرض یک سال، بیش از هفت میلیارد دلار از جذب گردشگران بین‌المللی درآمد کسب می‌کند. از پدیده‌های و جاذبه‌های فرهنگی این شهر می‌توان به مجسمه بودای بزرگ، بندر ویکتوریا، باغ «نان لیان»، جزیره «لانتائو»، قله ویکتوریا و صومعه «پولین» اشاره کرد. اگر به دنبال سفری سنتی‌تر هستید، به دیدن روستای «نگونگ پینگ» و «سای کونگ» بروید. آن‌ها که بیشتر به دنبال تفریح کردن هستند هم می‌توانند راهی «دیزنی‌لند» هنگ‌کنگ شوند که «اقیانوس‌پارک» (Ocean Park) آن معروف است.

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 3866 مطلب )

فیلم خوره

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟