پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

پخش «پایتخت 4» در رمضان 94 قطعی شد

به گزارش بانی فیلم، «پایتخت 4» در فضا و قصه‌ای متفاوت و جدید، ماه رمضان سال آتی روی آنتن خواهد رفت.

الهام غفوری تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی در گفت و گو با بانی فیلم اظهار داشت: طی جلسه ای که با آقای تخشید مدیر کل نمایش سیما داشتیم، مقرر شد سریال «پایتخت 4» در 26 قسمت ویژه مبارک رمضان تهیه و تولید شود.

وی افزود: پیش از این قرار بود مجموعه تلویزیونی «علی‌البدل» را برای ماه مبارک رمضان آماده کنیم که به دلیل حجم وسیع و دکورسازی و تولیدات این سریال قطعا نمی‌توانستیم آن سریال را آن طور که باید با شرایط ویژه مد نظرمان تولید کنیم و ساخت «علی‌البدل» به زمان دیگری موکول شد. او ادامه داد: با برنامه ریزی جدی مدیر کل نمایش سیما باید وارد فاز نگارش پیش تولید سری چهارم سریال پایتخت شویم. قطعا ساخت 26 قسمت سریال پایتخت کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. نیاز است خیلی زود دست به کار شویم تا این مجموعه تلویزیونی همچون سه سری گذشته جزو بهترین آثار سیما در جذب مخاطب شود.

غفوری درباره خلاصه داستان سری چهارم سریال پایتخت افزود: طرح کلی قصه سری جدید این مجموعه تلویزیونی در یک قالب کلی طراحی و شکل گرفته است، ما کماکان با خانواده‌های قبلی در سری جدید همراه خواهیم بود. با این تفاوت که این بار خانواده معمولی و دیگر اهالی پایتخت درگیر چند قصه خاص خواهند شد که اجازه بدهید بعدها بیشتر راجع به آن صحبت کنیم.

سری چهارم پایتخت در حالی ماه رمضان سال آینده روی آنتن می رود که هر سه سری قبلی این مجموعه در مناسبت نوروز از شبکه اول سیما پخش شده بود. همزمان شدن ایام فاطمیه با نوروز 94 باعث شد این سریال در جدول پخش ماه رمضان 94 قرار بگیرد.

به روز رسانی ها :

16 فروردین 94 – آغاز تولید سریال پایتخت 4

17 فروردین -«پایتخت 4» کلید نخورده است

الهام غفوری تهیه کننده سریال در گفت و گو با خبرنگار بانی فیلم : «پایتخت 4 هنوز کلید نخورده است و من اخبار آغاز تولید این سریال را که در پایگاه های خبری منتشر شده، تکذیب می کنم. ما در تلاش هستیم تا اوایل اردیبهشت امسال تصویربرداری را آغاز کنیم».

مهران احمدی از «پایتخت» رفت

تصویربرداری سری چهارم سریال «پایتخت» به کارگردانی سیرس مقدم اوایل اردیبهشت در شیرگاه مازندران آغاز می‌شود. ترکیب این تیم تقریبا همان گروه ثابتی است که در سه مجموعه گذشته «پایتخت» حضور داشته‌اند؛ البته در سری جدید مهران احمدی حضور نخواهد داشت.

18 فروردین –محسن تنابنده در گفتگو با ایسنا :

مهران احمدی قطعا در «پایتخت 4» نخواهد بود چرا که ساخت این سریال با کار دیگر آقای احمدی مصادف شد و به دلیل اینکه «پایتخت 4» ماه رمضانی شد، شرایطمان دشوارتر شد و وقت زیادی نداریم؛ بنابراین نمی‌توانستیم حضور آقای احمدی را هماهنگ کنیم.

این نویسنده در پاسخ به این که با حذف شخصیت «بهبود» در سری چهارم «پایتخت» تکلیف قولی که به بیژن (پسری که به سوال‌های معلمش جواب‌های نادرستی داده بود و این معلم پس از چند سال فیلم او را در فضای مجازی پخش کرد) برای ایفای نقش پسر بهبود داده چه می‌شود ؟ گفت: باید ببینیم چه پیش می‌آید.

19 فروردین – دوقلوهای پایتخت (سارا و نیکا) امسال نیستند

یکی از عوامل اصلی پشت دوربین سریال «پایتخت» با انتشار تصویری در اینستاگرام، از کاربران فضای مجازی خواسته تا اگر دوقلوهایی مشابه دوقلوهای این مجموعه سراغ دارند، به گروه تولید معرفی کنند.به احتمال فراوان تمهیدی که برای توجیه این جایگزینی صورت خواهد گرفت، افزایش سن بچه ها و تغییر چهره آنان خواهد بود. گویا این دوقلوها باید 10 تا 12 سال داشته باشند.

وی افزود: مدتی است در تلاشیم برای ساخت سری چهارم سریال «پایتخت» دوقلو دختر همسان حدود ۱۰، ۱۲ ساله پیدا کنیم. از طریق خبرگزاری مهر هم اعلام می‌کنیم که علاقمندان می‌توانند مشخصات، عکس و شماره تماس دوقلوهای پیشنهادی را به ایمیلAlirezanajafzadeh@hotmail.com بفرستند.

20 فروردین- جمشید مشایخی در «پایتخت 4»

گیتی مشایخی همسر جمشید مشایخی در گفتگو با مهر از پیوستن همسرش به سری چهارم پایتخت گفت. وی قرار است در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه برابر دوربین برود.

22 فروردین -مهران احمدی :هیچ اختلافی با سازندگان «پایتخت» ندارم

این بازیگر به خبرنگار بانی فیلم گفت: «بنده هیچ اختلافی با دوستان عزیزم در سریال پایتخت ندارم و همزمانی حضورم در فیلم سینمایی «نفس» باعث شد نتوانم در خدمت پروژه پایتخت باشم، اگر چه کار با سیروس مقدم و الهام غفوری و محسن تنابنده در سریال پایتخت برای من افتخار است و خودم هم این سریال و عواملش را به شدت دوست دارم، اما متاسفانه تداخل آن با تولید فیلم سینمایی جدید خانم نرگس آبیار که لوکیشن‌های مختلفی هم دارد، باعث شد نتوانم با دوستان پایتخت همراه باشم».

عکسی از نخستین روز فیلمبرداری سریالپایتخت 4 در چین

عکس های پایتختی ها در چین – سلفی ارستو و زن چینی

سلفی گرفتن سیروس مقدم و محسن تنابنده

پایتختی های در چین سرگرم گرفتن عکس های سلفی

30 فروردین -گزینش دوقلوهای «پایتخت» از مازندران و رد فیلمبرداری در چین

الهام غفوری تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «پایتخت ۴» در گفتگو با مهر از آغاز تصویربرداری این سریال در شمال ایران خبر داد و افزود: پایتخت از 1 اردیبهشت و با حضور همه عوامل کلید می‌خورد.

وی درباره خبرهای متفاوت و گاه متناقضی که از تصویربرداری این سریال در چین رسانه‌ای شده بود، توضیح داد: در چین تصاویر مربوط به خاطرات ارستو و چوچانگ گرفته شده است که این تصاویر در طول ۲۶ قسمت و هر کجای کار که به اصطلاح جا بدهد، استفاده می‌شود.

این تهیه‌کننده با تکذیب خبر تصویربرداری ۸ قسمت از سریال «پایتخت» در چین افزود: در این کشور فقط احمد مهران فر و ژانگ منگ هان بازی داشتند و سکانس‌هایی مربوط به سفر این دو نفر به چین و بازدید از برخی نقاط دیدنی روایت می‌شود.

الهام غفوری همچنین با تایید حضور جمشید مشایخی در سری جدید سریال پایتخت اظهار کرد: در طول ضبط کار بازیگران دیگری را که قرار است به مجموعه اضافه شوند اعلام خواهیم کرد.

این تهیه کننده همچنین از انتخاب دوقلوی جدید برای سریال «پایتخت ۴» خبر داد و تاکید کرد: این دوقلو که قرار است نقش سارا و نیکا را بازی کنند، از خطه مازندران انتخاب شدند و با آغاز کار این دو دختر هم جلوی دوربین خواهند رفت.

ارستو و راحله چانگ

احمد مهران فر و علیرضا خمسه در پشت صحنه پایتخت 4

نقی و ارستو

دانلود کامل سریال «پایتخت 4» با دو کیفیت

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 3865 مطلب )

فیلم خوره

دیدگاه ها

( 10 )

  1. بهزاد
    بهزاد

    همچین سایت دزدی که غیر قانونی فیلم پخش میکنه باید هم ادمینش بی سواد باشه بنویسه (ارستو) بعد مثل بچه ها پا فشاری کنه درست نوشته.
    پایتخت یه حالی به مازندرانیا داده وگرنه کل ایران میدونه چه ادمای نادانی داره این منطقه

    • بله ارستو درسته. اون ارستو با “ط” معرب آن است. بی سوادی خودتونو به ما نسبت ندید. چه فیلمی غیرقانونی پخش شده؟

  2. nima
    nima
    نامه سرگشاده به محسن تنابنده، سیروس مقدم ، الهام غفوری و تمامی عوامل سریال پایتخت

    بارها گفته ایم و اکنون نیز می گوییم ظرفیت ما مازندرانی ها بالا است که شما تاکنون توانسته اید مجموعه سریال های پایتخت را بسازید و این را نیز اعلام می کنیم در صورتی که از مازندران سریال غیر طنز با زبان مازنی نه سبک صحبت عوامل پایتخت برای کل کشور پخش می شد آن وقت نگرانی ما در مورد ساخته های شما کمتر بود اما در این میدان خالی که فقط پایتخت در حال معرفی مازندرانی ها به کل کشور می باشد ما نگران هستیم، نگران اینکه این فرهنگ غنی و این مردمان دوست داشتنی چقدر خوار و سخیف به کل کشور معرفی شوند.

    آنچه برای ما بسیار عجیب است اصرار شما برای ادامه این سریال است خودتان بهتر از هر کس دیگر می دانید که تاکنون مخالفت های بسیار زیادی با سریال پایتخت شده است اما شما به طرز مشکوکی همچنان به ساخت آن ادامه می دهید مگر نمی گویید هنرمند دوست مردم است چرا به صدای آن بخشی از جامعه که مخالف ساخت این سریال می باشند توجه نمی کنید هنری که بخواهد جامعه را دو دسته کند دیگر نمی توان آن را هنر نامید.

    باید گفت که مولفه‌های مثبت سریال ، صرفاً در روبنا قرار گرفته و آن‌چه در ذهن مخاطب می‌ماند زیرمتن و فکر اثر است وقتی سریال مشمول گذر زمان می‌شود سکانس‌های مثبت روبنایی آن در ذهن مخاطب کم رنگ می شوند و تصاویری از شخصیت هایی ساده ، بی‌فکر و لجوج از کاراکترهایی مازندرانی در ذهن مخاطب به‌جا می‌ماند.

    این چگونه سریالی است که پس از 4 مجموعه آن هنوز بخش قابل توجهی از مردم کشور متوجه این موضوع نشده اند که مازندران دارای یک زبان مستقل می باشد و این ذهنیت در آن ها بوجود آمده که نحوه صحبت کردن عوامل این سریال همان زبان مازندرانی است باید یادآور شویم که این زبان مختص مازندران نیست بلکه روستاهای شمال تهران، کرج، بخش هایی از گلستان و سمنان را نیز شامل می شود .

    این گونه سریال ها در فضای کنونی جنبه تخریبی داشته و باعث افزایش احساسات قومی و کم رنگ شدن احساسات ملی می شود اگر فضای کشور بدانگونه بود که فیلم های متعددی برای اقوام کشور ساخته می شود و فرهنگ هر قومی بخوبی و به درستی به بقیه مردمان کشور معرفی می شد آن وقت می توانستیم سریال های این چنینی را تحمل کنیم.

    در حالی که اقوام کشور آشناییت خاصی نسبت به فرهنگ یکدیگر ندارند بهتر است فرهنگی خوب معرفی شود یا اصلا معرفی نشود چونکه دوباره ساختن و اصلاح نگرش های غلط بسیار دشوار تر از معرفی اولیه است.

    باید اشاره کرد که آیتم‌هایی وجود دارد که به عنوان شعار در متن گنجانده شده است. مانند احترام به بزرگتر، خانواده دوستی، مهمان‌نوازی، حفظ محیط زیست و مواردی از این دست. اما معادل آن، برخی رفتارهای زشت و پرخاشگرانه، توهین، حسادت و بی احترامی های مکرر فامیل نسبت به یکدیگر نیز وجود دارد اگر به اصول فیلم سازی توجه شود این سریال در بسیاری از قسمت های آن عملا و بوضوح تمسخر را در پیش گرفته است.

    بیان این استدلال که همچین افرادی در مازندران وجود دارند ضعیف ترین استدلال در حمایت از این سریال است ما می دانیم و شما هم بهتر از ما می دانید که هر فرهنگی نقاط ضعف و قوت خود را دارد اما وقتی بصورت انحصاری شروع به نمایش نقاط ضعف یک فرهنگ می کنید و همه مردمان آن فرهنگ را بدین گونه معرفی می کنید آنوقت ما چه انتظاری از یک بیننده نا آشنا داشته باشیم.

    وقتی چند سری از سریالی به نام «پایتخت» ساخته می‌شود و تاکید می‌شود که همه مازندرانی هستند و در دیالوگ‌ها به طور مداوم نام مازندران تکرار می‌شود و اثراتی از مازندرانی در سراسر آن موج می زند ، «نقی» دیگر فرد نیست بلکه نماد مردم مازندران است.

    اینکه برای خنده بخشی دیگری از جامعه را از خود برنجانیم لطیفه و طنز نیست بلکه معنی مسخره کردن را دارد و همانطور که خودتان می دانید این اتفاق متاسافانه برای برخی از اقوام دیگر کشور افتاده و هر جامعه شناسی این نوع لطیفه و طنز که بر مبنای تمسخر می باشد را رد کرده و آن را سمی برای کشور می داند اکنون سریال شما هم به این مرحله رسیده و در حال ایجاد ذهنیتی منفی از مردمان مازندران در بقیه اذهان کشور است.

    محکوم کردن صدا و سیمای مازندران نیز به نوعی سفسطه و پرت کردن افکار از موضوع است، ما بخوبی می دانیم که ساخته های آنها گاهی اوقات بسیار ضعیف است اما هر چه که بسازند و هر چه قدر هم که ضعیف باشد به زبان مازندرانی است و برای مردم این خطه پخش می شود و یک فرد نا آشنا به مازندران اصلا نمی تواند زبان آن را متوجه بشود اما سریال پایتخت دقیقا در نقطه مقابل قرار می گیرد .

    کدام طنز ساز حرفه ای کشور تاکنون چنین سریال هایی ساخته است و کدام کارگردان با وجود این همه مخالفت بر ساخت فیلم خود تا این حد اصرار کرده است طنز هایی بوده که شبهاتی را داشته اند ولی تابحال هیچ طنزی این گونه یک قومیتی را نشانه نگرفته بود حتی در آزاد ترین کشورهای دنیا نیز پس از اکران یک فیلم در صورت وجود مخالفت هایی در حد سریال پایتخت ساخت سری های بعد آن توسط خود کارگردان و تهیه کننده جهت احترام به مخالفان و رعایت اخلاق فیلم سازی قطع می شود نه به زور نهاد های حکومتی.

    در مجموع باید گفت در این سریال صداقت و سادگی، بهانه‌ای شد تا یک سری آدم‌های‌ «نافرم» به عنوان شخصیت مازندرانی معرفی شوند. آدم هایی که در اکثر لحظات داستان ، مصداق هایی روشن از بلاهت را به همراه داشته و امروز پس از پخش چهار فصل از این سریال، در پیامک ها ، بلوتوث ها و در محاورات روزمره مردم ، تصویری کاریکاتور گونه از مازنی ها را تداعی می کنند.

    ما در پایان اعلام می کنیم همانطور که هر پدیده ای مطلقا بد نیست در سریال پایتخت نیز جنبه های مثبت فراوانی هست، به طبع آن بدلیل ضعف بنیادی در فیلم نامه آن، در بسیاری از قسمت های آن بوضوح به قومیت مازندرانی توهین شده است ما نه از صدا و سیما و نه از مسئولان مربوطه بلکه از عوامل این سریال درخواست می کنیم جهت احترام به نظرات مخالفان، ساخت این مجموعه سریال ها را متوقف کنند.

    گروه مخالفان ساخت و پخش سریال پایتخت
  3. من پایتخت را دوست دارم من از استان گلستان تماس میگیرم.

  4. سلام و خسته نباشید برای دیدن تیزر پایتخت4 در اپارات به این آدرس

    مراجعه کنید.
  5. ارسطو
    ارسطو
    ارستو اشتباه است باید بنویسید ارسطو

  6. با سلام

    اگر مایل به تبادل لینک با ما هستید ابتدا ما را باعنوان سامانه سرگرمی تفریحی مبین پاتوق و ادرس لینک کرده و به ما اطلاع دهید تا لینک شما در سایت ما قرار گیرد
  7. سلام آقا سعید

    آدینه بخیر

    عیدتان مبارک

    ممنونم از شما

    موفق باشید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟