پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

چالش سطل آب یخ ؛ از زاکربرگ و مورینیو تا علی کریمی


داستان ریختن سطل آب یخ دلیل نزدیکی عارضه ای لحظه است با بیماری ALS . سطل آب یخ برای چند ثانیه همه اعصاب بدن را مختل کرده، درست همان گونه که بیماری ALS گام به گام همه اعصاب و ماهیچه های بدن بیمار را فلج و در پایان از بین می برد.

چالش سطل آب یخ بین خواننده ها و موزیسین ها

چالش سطل یخ یا همانIce Bucket Challengeفعالیتی است که شامل ریختن یک سطل آب یخ روی سر یک نفر می‌شود. این فعالیت درباره کمک به جامعه سرطان در نیوزلند و موسسه خیریه کمک به بیماراناسکلروز جانبی آمیوتروفیکدر آمریکا است که به گونه ویروسی دررسانه‌های اجتماعیمطرح شد و قوانینی برای آن گذاشته شد تا افراد یا یک سطل آب یخ روی سر خود خالی کنند یا 100 دلار به موسسه خیریه مورد نظر کمک کنند.این چالش نیازمند نامزد کردن 3 تن دیگر برای انجام این فعالیت است که آن ها ۲۴ ساعت فرصت دارند تا در این چالش شرکت کنند یا ۱۰۰ دلار به موسسه خیریه کمک کنند.

داستان ریختن سطل آب یخ هم دلیل نزدیکی عارضه ای لحظه است با بیماری ALS . سطل آب یخ برای چند ثانیه همه اعصاب بدن را مختل کرده، درست همان گونه که بیماری ALS گام به گام همه اعصاب و ماهیچه های بدن بیمار را فلج و در پایان از بین می برد.ّمشهورترین فردی که تا به امروز به این بیماری مبتلا شدهStephen Hawkingیکی از بزرگ ترین مغزهای فیزیک جهان است.

نمونه هایی از انجام این چالش به وسیله افراد مشهور

علی کریمی و چالش سطل آب یخ

به چالش کشیدن رضا عطاران، مازیار فلاحی و علی دایی

مازيار فلاحي

به چالش کشیدن احسان

خواجه امیری، حمید فرخ نژاد و علیرضا حقیقی

رضا عطاران

رضا عطاران عادل فردوسی پور، شهاب حسینی و
ترانه علیدوستی و کلاه قرمزی (!) را به چالش کشید

ویدیو شرکت مارک زاکربرگ در چالش سطل آب یخ

او بیل گیتس و دو نفر دیگر را به این بازی فراخواند

پاسخ بیل گیتس به زاکربرگ و انجام چالش سطل آب یخ

رامبد جوان و سطل آب یخ

در این ویدیو رامبد جوان،پیمان معادی، همایون شجریان و
و هادی ساعی را به این چالش برانگیخت

کریستیانو رونالدو و سطل آب یخ

کسانی که رونالدو آن ها را به چالش کشید:
بیانسه، جنیفر لوپز و لیل وین

خوزه مورینیو

احسان خواجه امیری

محسن یگانه

بهرام رادان

همایون شجریان

مخالفین این کمپین

در این بین کسانی هم بودند که مخالف با چالش سطل آب یخ بودند که می توان از نیکی کریمی و الهام چرخنده نام برد.

انتقاد تند الهام چرخنده از چالش سطل آب یخ :

«ما در این چالش فهمیدیم چه کسانی به چه کسانی ارادت ویژه دارند. فهمیدیم ستاره های واقعی ایران زمین چه کسانی هستند. از لُس آنجلس گرفته تا ته نظام آباد عزیز. ما فهمیدیم که چه کسانی لطف کردند و از دستمزدهای شیرینشان صد هزار تومان به محک پرداخت کردند. و من شاهدم و خود با چشمانم دیدم که آنلاین هم میشود پرداخت کرد؛ خیرشون قبول .

ما فهمیدیم مردان ما هم در مقابل آب یخ استعداد جیغ زدن دارند! و زنان مسلمان کشورم باز قناعت پیشه کردند در بحران بی آبی! دستمریزاد خاتون… و البته جا دارد برای تودهنی به ستاره های هالیوود عرض کنم: اگر همین یک وجب روسری نبود میتوانستید ببینید که بانوی ایرانی مسلمان، وقتی با لگنی آب یخ خیس میشود چقدر جذاب تر از شما کافران خواهد بود! بترکد چشم حسود و بخیل ان شاالله…»

خانم نیکی کریمی هم در اینستاگرام خود این نوشته را پست کردند:

این چالش چگونه آغاز گردید؟

انجمن ALS می گوید چالش آب یخ توسط پیت فرتز (Pete Frates) که پیش از این به بازی برای تیم دانشگاه بوستون اشتغال داشته است آغاز گردیده. پیت ۲۹ ساله است و از سال ۲۰۱۲ به ALS مبتلا گردیده، البته مجلهSlate‌در یادداشتی اشاره می کند پیش از وی چندین نفر دیگر چالش سطل آب یخ را به اجرا در آوردند ولی در آن زمان هر فرد می توانست مبلغ مورد نظرش را به جای اهدا کردن به انجمن ALS به هر خیریه ی دلخواهی اهدا کند. اما از زمانی که فرتز وارد این چالش شد به نظر می رسد در همه گیر و عمومی شدن آن نقش بسیار موثری داشته است. شاید بتوان نخستین فرد مشهوری که این چالش را انجام داد، مارک زاکربرک (مدیر وبسایت فیسبوک) دانست.

چه کسانی تا کنون این چالش را پذیرفته و به آن وارد شده اند؟

افراد بسیاری تا کنون در این چالش حضور یافته اند و بسیاری از آنها چهره هایی شناخته شده و مشهور هستند. از بین این چهره های معرف می توان به مارک زوکربرگ (بنیانگذار و مدیر عامل فیس بوک)، ساتیا نادلا (مدیر عامل مایکروسافت)، فیل شیلر (نایب رییس بخش بازاریابی اپل)، جاستین تیمبرلیک (خواننده و هنرپیشه ی آمریکایی)، جیمی فالون (مجری شوهای دیروقت شب)، مارتا استوارت (نویسنده و مجری) اشاره داشت.

کدام یک از ورزشکاران این کار را انجام داده اند؟

از ورزشکارانی که این کار را انجام داده‌اند می‌توان به مارسلو، رونالدو، نیمار، لبرون جیمز، جرارد، مسی، پیکه و خیلی از ورزشکاران دیگر اشاره کرد. گفته می‌شود باراک اوباما درخواستی که از او برای این کار شده است را رد کرده و در عوض 100 دلار به بنیاد ALS کمک کرده است.دلیل اصلی فراگیر شدن این کمپین این است که افراد مشهور با قدرتی که دارند می‌توانند به راحتی یک موج خبری بزرگ راه بیندازند و همه‌ی توجه‌ها را به سمت یک موضوع جلب کنند.

علی کریمی و شرکت در چالش سطل آب یخ Ice Bucket Challenge

پای این چالش چگونه به ایران باز شد؟

با گمان نزدیک به یقین می توان گفت چالش سطل آب یخ با کاندید کردن علی کریمی از سوی سامی بیگی به درون ایران راه یافت و علی کریمی هم رضا عطاران و دو تن دیگر را یه چالش کشید و سپس این کمپین همین گونه فراگیر شد.

اقدام متفاوت همسر مسی در کارزار سطل یخ

برخلاف افراد سرشناس زیادی که ویدیوی ریختن آب یخ روی خودشان را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند، آنتونلا ترجیح داد که مبلغ مورد نظر را کمک کرده.

آنتونلا رکوزو، همسر لیونل مسی، با پذیرش دعوت همسرش برای حضور در کارزار سطل یخ، اعلام کرد که به جای ریختن آب یخ روی خودش، ترجیح می دهد که مبلغ 100 دلاری که تعیین شده را به این کمپین اهدا کند.

مبتکر «چالش سطل آب یخ» غرق شد

خبر غرق شدن مبتکر «چالش سطل آب یخ» شوک بزرگی برای هواداران و مجریان سطل آب یخ بود. این در حالی است که این چالش به تازگی وارد بعضی کشورها از جمله ایران شده و همچنان در حال گسترش است.انجمن ALSچند روز پس از به راه افتادن این کمپین اعلام کرد کهبیش از 80 میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده است.

لیست آرشیو ویدیو های چالش سطل آب یخ: علی کریمی -مارک زاکربرگ -بیل گیتس -تیم کوک – رامبد جوان -کریستیانو رونالدو – رضا عطاران -جی جی بوفون -خوزه مورینیو -ایکر کاسیاس -فرزاد فرزین -یخ لیلا بلوکات -احسان خواجه امیری -بهرام رادان -محسن یگانه-مازيار فلاحی-علی ضیا- رضا صادقی-پیمان معادی-سامی بیگی-زانیار خسروی-حسین تهی-آرمین 2afm-ترانه علیدوستی-یغما گلرویی – مسی- بیل – مارادونا-همایون شجریان- جرارد پیکه- بکهام- فن پرسی-سیاوش قمیشی – ابی – مهناز افشار – چالش سطل آب يخ سينا سرلک – روبرتو کارلوس – دکتر باشگاه چلسی – چالش سطل آب یخ طنز با الهام از گوگوش – شهاب رمضان – نیمار – آرش برهانی – فاطمه معتمد آریا – فرزاد فتاحی – حمید طالب زاده – روزبه بمانی – ساسی مانکن – سام درخشانی – حنیف عمران زاده – شهرام محمودی – عرفان – محمد قاضی – سحر دولتشاهی – نیوشا ضیغمی – شیلا خداداد – فاطیما بهارمست – مهدی احمدوند – سیاوش خیرابی – فرناندو تورس – ژان کلود ون دام – فریدون زندی – کریم بنزما – امیر نوری – امیر آقایی – الکساندر پاتو – سرجیو راموس – محمد علیزاده – امینم – جواد نکونام – حسن ریوندی – ارمیا – بابک سعیدی – لئوناردو دیکاپریو – حدیث میرامینی – eser ali همان هنرپيشه ترک که به وسیله امير آقايي به چالش کشیده شده بود – حمید گودرزی – مایکل جردن – تام کروز – فرزاد حسني – امیربهمن – شهاب حسینی – فاطمه گودرزی – علی انصاریان – مجید واشقی – زیبا بروفه – بهنام صفوی – رویا تیموریان – مرتضی پاشایی- مهران غفوریان – حسام نواب صفوی – جرج بوش – راسل کرو- احمد پورمخبر – سالار عقیلی – نیکی مظفری – هانیبال یوسفی – هانیه غلامی – هستی مهدوی – سردار آزمون -زهرا اویسی – پیام صالحی – روبینیو – علی پیشتاز – پارک شین هه – لی جونگ کی – جان تری – شورله – هازارد -جمعی از بازیکنان تیم فوتبال بارسلونا

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 3865 مطلب )

فیلم خوره

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 3 )

  1. زیاد فکر کردم؛ بارها خط زدم و منصرف شدم اما عاقبت تصمیم گرفتم بنویسم، گرچه سخن گفتن در مورد بعضی مسائل یادآوری اتفاقهای بسیار سخت و دشوار هست.

    نمیدونم باید در مقابل انتقادهای شدیدی که بعضی افراد در مورد جریان سطل آب و یخ می¬کنن سکوت کرد و یا نه؟!

    کاش همیشه مسائل رو از منظرهای مختلف بررسی می¬کردیم.کاش می¬شد لحن تند و تیز بعضی کلام¬ها رو عوض کنیم.

    کاش می¬شد به همه¬ی کسانی که یا از روی تعصب و یا ناآگاهی سخنی رو بدون مزه مزه کردن به زبون می¬یارن بگم:« لطفاً کمی تأمل کنید»

    تنها جنگ و ویرانی مصیبت نیست؛ مبتلا شدن فردی به ALS که تمام حیات و زندگی یک خانواده به حیات اون وابسته هست هم مصیبته.

    آیا کسی که کمپینگ آب یخ رو به باد انتقاد می¬گیره از اعضای خانواده¬ای هست که پدر، مادر یا عزیزش بیماری ALS داره؟! آیا در جریان روند این بیماری قرار گرفته و اون رو لمس کرده؟!

    حال و روزِ بچه¬ای که می¬فهمه پدر عزیزش مبتلا به ALS شده و می¬دونه که این بیماری علاج نداره و در نهایت مرگه، بهتر از حال و روز بچه¬های غزه نیست.وقتی که، چه در زمان بیماری پدرشون و چه بعد از رفتن او، تیر و خمپاره¬های دوستان نادانِ بدتر از دشمن اون¬ها رو نشانه رفته و گه گاهی بی¬امان مورد هجوم وحشیانه قرار می¬گیرن، کیه که بگه این ورطه هیچ شباهتی با عراق و تیر و گلوله¬های داعش نداره؟!

    وقتی که پدر نباشه چه آب روی سرت بریزی و چه خاک، هیچ فرقی نمی¬کنه، دیگه چیزی واست مهم نیست، چون تمام، دنیا رو سَرت خراب شده.

    جنگ، بیماری، زلزله و …. تمام اینها مصیبتهایی هستند با عناوین مختلف که در انتها به یک نتیجه ختم می¬شن: بدبختی و فلاکت.

    نفس و نیت کار مهم هست، حالا این کارِ با اهداف خیر چه از طریق کمپینگ سطل آب یخ انجام بشه و چه از طریق برگزاری مراسم دیگه¬ای برای دریافت کمک و حمایت مردم.

    کاش کمی بیشتر تأمل کنیم.

    • سخره گرفتنش ویژه آدم هایی که هر چیزی میشه عادت دارند غر بزنن و ساز مخالف.

      تا نزدیک به دو هفته پیش ، یکی از مسوولین انجمن ALS اعلام کرد که بیش از 100 میلیون دلار به ما کمک مالی اهدا شده پس از شکل گیری این کمپین.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟