پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

کريمي: آقايان بدون مدرک سرمربي تيم ملي شدند

علي کريمي ستاره سابق تيم‌ملي فوتبال ايران که در پست مربي در فوتبال ايران به فعاليت مشغول است درباره تجربه منحصر به فرد تازه اش صحبت مي‌ کند.به گزارش “ورزش سه” کریمی چند روزی پس از بازگشت از اردوی پرتغال با ما به گفت‌وگو نشسته است. خواندن حرف های کریمی را از دست ندهید.

تجربه منحصر به فرد

من اولین روزهای عمرم را به عنوان مربی در تیم‌ملی پشت سر گذاشتم. چیزی که می‌ توانم بگویم این است که تجربه خیلی خوب و منحصر به فردی بود و من امیدوارم در آینده ثمراتش را ببینیم.

فکر نمی‌ کردم اینقدر سخت باشد

بازیگری از مربیگری ساده تر است. خیلی ساده تر. من قبل از اینکه با آقای کی‌روش کار کنم فکر می‌ کردم لازم نیست اینقدر وقت بگذاریم اما یک مربی حرفه ای مثل آقای کی‌روش روزی 8 تا 10 ساعت برای کارش وقت می‌گذارد و کمک او هم باید همین قدر درگیر کار باشد. من از 10 صبح تا 6، 7 بعدازظهر درگیر کار بودم. از آنالیز تمرینات گرفته تا برنامه ریزی برای تمرین بعدی، صحبت کردن درباره ویژگی های بازیکنان و خیلی چیزهای دیگر.

همه کی‌روش نیستند

البته مربیگری برای خیلی ها کار سختی نیست اما یک مربی حرفه ای با شکل متفاوتی کارش را انجام می‌ دهد. در کل برای من تجربه جذاب، خوب و سختی بود.

از ماگات تا کی‌روش

من در دوران حضور در بایرن مونیخ سطح اول مربیگری دنیا را به عنوان یک بازیکن دیده ام اما همه چیز به شدت تغییر کرده است. فوتبال رشته ای است که هر روز پیشرفت کرده و حالا شکل برنامه ریزی، آنالیز، تکنولوژی تمرین و … نکاتی است که کاملا متفاوت از قبل شده است و فوتبال امروز را نمی‌ شود با چند سال پیش مقایسه کرد.

سو تعبیر نشود

این که من از کار کردن در کنار آقای کی‌ روش تعریف می‌کنم نباید باعث سو تعبیر بشود. من این را برای خودم می‌ گویم. به هر حال من قبلا بازیکن بودم و به عنوان یک بازیکن به همه چیز نگاه می‌ کردم اما در مربیگری شرایط خیلی متفاوت است.

شاید برای این پست ساخته نشده باشم

من نمی‌ توانم مطمئن باشم که این شغل را ادامه می‌ دهم یا نه. این مساله احتیاج به زمان دارد و شاید نظر من به طور کلی عوض بشود و این حرفه را رها کنم. شاید هم برعکس تا جایی که بتوانم پیش بروم، طبیعتا کار سختی است و اینطور نیست که سر تمرین بیایی، تیم را تمرین بدهی و بروی خانه. به هر حال من باید مطمئن بشوم که برای مربیگری ساخته شده ام و باید اطمینان پیدا کنم که آیا می‌ توانم سال ها در این حرفه بمانم یا نه؟ به هر حال این حسن کار کردن با آقای کی‌روش است. شما باید جدی و کمالگرا بشوید. شاید اگر با آدم دیگری کار می‌ کردم، این ذهنیت را پیدا نمی‌ کردم.

انتظار من از خودم

انتظار من از خودم بالاست. همانطور که فکر می‌ کنم انتظار مردم هم از من زیاد است پس اگر بخواهم وارد این مسیر بشوم باید زمان بگذارم، مطالعه کنم، دوره ببینم و … تا موفق بشوم.

نمی‌خواهم به هر قیمتی باشم

آدم نباید به هر قیمتی باشد. اینکه هر کسی بازیکن بوده، مربی هم بشود نظر درستی نیست. من نمی‌ خواهم مقایسه کنم اما یک کسی مثل مارادونا می‌ شود که بهترین بازیکن دنیا بوده اما مربی موفقی نشده، یک نفر هم می‌ شود مورینیو که با مترجمی می‌ آید بالا و پله پله به جمع سه مربی برتر جهان می‌رسد. فوتبالیست بودن ملاک خوبی نیست اگرچه کمک می‌ کند، مثلا شما در برخوردها یا در تصمیم ها تجربیاتی دارید که از آن استفاده می‌ کنید. من این ها گفتم تا بگویم دوست ندارم به هر قیمتی مربیگری کنم. مربیگری را دوست دارم اما نباید گذشته ام و خاطراتم در ذهن مردم را خراب کنم چون ممکن است ضررهایی نصیبم بشود که نشود جبرانش کرد.

لطفا از من ناراحت نشوید

خواهش می‌ کنم که کسی از من ناراحت نشود و کسی جبهه نگیرد. من این حرف ها را به این دلیل نمی‌ زنم که در تیم کی‌روش هستم، نه. به نظر من کار کردن با یک مربی مثل کی‌روش خیلی فرق می‌ کند تا مربیان شاغل در ایران. البته این درباره همه مربی ها نیست، اما خیلی ها هستند که هیچ اعتقادی به کلاس و دوره ندارند. حتی به کورس های کوتاه مدت … البته این مساله به خودشان ربط دارد.

انگیزه ام بالاست

خدا دوستم داشته که شروع کارم با یک چنین شرایطی باشد. امیدوارم بتوانم از این فضا استفاده کنم و کمکی برای تیم‌ملی و فوتبال ایران باشم. اگرچه همکاران شما مدام از من می‌ پرسند که چرا بدون مدرک روی نیمکت تیم‌ملی نشسته ام؟ در حالی که در تیم‌ملی آدمی داشته ایم که بدون هیچ مدرکی سرمربی شده است. به هرحال این حرف ها به من انگیزه می‌ دهد و به یادم می‌ آورد که باید کارم را درست تر و بی غلط تر پیش ببرم.

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 3865 مطلب )

فیلم خوره

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟