پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

نامه گلایه آمیز بهمن کیارستمی به علی جنتی: پایان فیلم را لو دادید

متن نامه بهمن کیارستمی به علی جنتی درباره اشتباه و خطای دکتر عباس کیارستمی

بهمن کیارستمی فرزند عباس کیارستمی، کارگردان فقید سینما در نامه ای به علی جنتی، “وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی” نسبت به نتیجه‌ شکایت صورت گرفته از پزشکان پدرش ابراز ناامیدی کرد و نوشت:

«بیم آن می رود حفظ آبروى نظام پزشکى کشور در اولویت قرار داشته باشد و صلاح کار آن باشد که به شیوه معمول قصورات را به گردن “دیگرى” و در این مورد احتمالا “اجنبى” بیاندازیم.»

متن این نامه‌ گلایه‌آمیز به نقل از خبرگزاری “ایلنا” به شرح زیر است:

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با سلام امروز این جملات را که در حاشیه مجلس ختم مرحوم پدرم عباس کیارستمی درباره روند درمان ایشان گفته بودید خواندیم. «… گفتند وضع ایشان مناسب نیست و ما هم خواهش کردیم و رفتند رسیدگی کردند و ایشان بهتر شد، الان هم آنچه که پیش آمده تا آنجا که اطلاع دارم به بیماری ایشان مربوط نبود آنچه که اتفاق افتاد بیشتر ناشی از یک سکته بود.»

دلیل نوشتن این یادداشت، اعتراض به اظهارنظر عجیب و نادرست جنابعالی درباره پرونده پزشکی ایشان نیست، بلکه ابراز نگرانی‌ ست از روند بررسی پرونده اى که نخستین جلسه آن امروز صبح تشکیل شده، اما به نظر می‌رسد که نتیجه آن از حالا به گوش شما رسیده و توسط شما اعلام شده.

پایان این فیلم را شما لو داده‌اید، حالا بنشینیم و تماشایش کنیم؟ ما از ابتدا به همراهى شما در روند درمان چشم امید نداشتیم، اما اگر تا پیش از خواندن این جملات امیدوار بودیم که بررسى دقیق و بى‌طرفانه انجام شود، حالا بیم آن می‌رود که حفظ آبروى نظام پزشکى کشور در اولویت قرار داشته باشد و صلاح کار آن باشد که به شیوه معمول قصورات را به گردن «دیگرى» و در این مورد احتمالا «اجنبى» بیاندازیم.

نمى‌دانم وزیر محترم بهداشت هم با شما هم‌نظر هستند یا مى خواهند حرمت حرفه، پست، و از همه مهم تر عیادت هاى مکررشان را از مرحوم پدرم حفظ کنند. امیدوارم ایشان با شما هم نظر نباشند و اجازه دهند این پرونده مورد بررسی دقیق قرار گیرد و نتیجه،‌‌ همان‌گونه که به سمع ایشان می رسد اعلام شود نه آن گونه که به مصلحت است.

آپدیت 24 تیر 95

یادداشت حجت‌الله ایوبی درباره درگذشت کیارستمی

رییس سازمان سینمایی درباره درگذشت عباس کیارستمی و درخواست‌های پیگیری سهل‌انگاری و خطای پزشکی، یادداشتی را در فضای مجازی منتشر کرد. به گزارش رسیده، در متن یادداشت حجت‌الله ایوبی آمده است: «آنچه می آید در حقیقت روزنوشت‌هایی است به نیت چاپ برای روزگاری دیگر. اما برخی از رخدادها موجب شد شد با افزودن بخش پایانی، این نوشته را منتشر کنم. امیدوارم مفید باشد. مطمئن باشید هیچ کس کوتاه نمی آید.

روز سوم فروردین در سفر نوروزی بودم. سیف الله صمدیان تماس گرفت. سیف الله همیشه از عباس آقا خبری داشت. این بار اما بر خلاف همیشه خوش خبر نبود. خیلی آرام و با احتیاط می گفت عباس آقای کسالتی دارد و در بیمارستان جم بستری است. او آهسته از رازی پرده بر می داشت. دریافتم که خبر بیماری عباس آقا قرار است کاملا محرمانه بماند. روز چهارم فروردین از فرودگاه یک راست به بیمارستان رفتم.

بیمارستانها در روزهای تعطیلات نوروزی اما به شدت خلوت است. بیمارستان جم هم از این قاعده جدا نیست. یکراست به بخش وی آپی منتقل شدم. عباس آقا سرحال بود. برایم از عملش گفت و اینکه حالش خوبِ خوب است. یکی از پزشک‌ها آمد و از کارهای انجام شده گزارش داد. برای اولین بار در چهره کیارستمی می شد نگرانی را دید. البته نگرانی و نه ترس.

یکی از پرکارترین هنرمندان جهان نگران کارهایش بود. از عکاسی‌هایش گفت و از کارهایی که مدتی پیش با هم در منزلش دیده بودیم. به عنوان خبر خوش مژده داد که فیلم تازه‌اش پایان یافت. بی تردید گفت حتما به جشنواره جهانی می‌رسد. برایم خبر بسیار خوبی بود. سال گذشته تجلیل از او در نخستین جشنواره جهانی فجر انجام شده بود. پارسال هنگامی که در پردیس سینمایی ملت در سالنی که پر بود از مشتاقانش روی سن رفت به شوخی گفت: «نمی‌دانم باید گله کنم یا تشکر». می‌گفت: «سال‌هاست که چنین صحنه‌هایی در ایران برایش اتفاق نیفتاده و عادت به این صحنه‌ها ندارد».

اما خلاصه او پس از سال‌ها در ایران رفته بودی روی سن. در میان تشویق دوستدارانش در خانه پدری. و بعدها می‌گفت چقدر این نکوداشت در خانه شیرین است. حالا قرار بود این صحنه دوباره تکرار شود. و چه خوب بود این خبر. قرار شد هفته بعدتر پیش از پایان تعطیلات نوروزی در چیذر با هم این فیلم را ببینیم. از کار چین‌ اش گفت و نگران بود. می‌گفت چینی‌ها خیلی به این پروژه دل بستند. می‌گفت بی درنگ سراغ کارهای ناتماش خواهد رفت. حس عجیبی بود. عشق به زندگی. اما زندگی برای او یعنی آفرینش. یعنی کار. یعنی رنگ و فرم. یعنی تصویر. یعنی دیدن.

خوشحال شدم و امیدوار. گزارش پزشکان و اطرافیان پر بود از امید. همه چیز به خوبی و خوشی پیش می‌رفت. باز هم به من یادآوری شد این حقِ طبیعی هر شهروند، که نخواهد بیماری اش را کسی بداند . و من سد البته این حق را برای همه به رسمیت می شناسم. فردای آن روز باید به سفر می‌رفتم. هیچ جای دلواپسی برای به هم زدن برنامه‌ها نبود.

می‌رفتم که روز 12 فررودین برگردم به تهران و بروم به چیذر برای دیدن فیلم تازه عباس کیارستمی. خبر آماده شدن فیلم عباس آقا را نمی‌توانستم از دبیر بلند پرواز و با پشتکار جشنواره جهانی فجر پنهان کنم. به او نوید دادم حضور ارزشمند کیارستمی را در دومین جشنواره جهانی فجر. از سیف الله صمدیان و بهمن کیارستمی هم خبر بدی نرسید. روز دوازدهم فروردین اما دیدارمان باز هم در بیمارستان جم بود.

اما این بار در اوج ناامیدی. چند نفری از بستگان در شگفتی و حیرت در لابی بیمارستان جمع بودند. کیارستمی بیهوش و ظاهرا در کما بود. خبرها خیلی بد بود. دیگر جای درنگ نبود. شب از نیمه گذشته بود. به وزیر فرهنگ جناب آقای جنتی خبر دادم. بیدرنگ دست بکار شد. احساس کردم کار از کار گذشته. پزشک‌ها ناامید بودند.

عفونت بی‌رحمانه پیش می‌رفت. حمله میکروب‌ها به قلب سینمای ایران بی امان ادامه داشت. تنها عشق به زندگی بود که می‌توانست موج بیماری و مرگ را پس بزند. آقای جنتی هر جوری بود دکتر‌ هاشمی را پیدا کرد. کمی بعد خبر داد که تیم پزشکی در راه است. تیم توانای دکتر‌ هاشمی چون فرشته نجات ساعتی پس از نیمه آن شب غمگین از راه رسیدند. سید رضا میرکریمی را هم خبر کردم. خانم حکمت هم با دکتر ایازی قایم مقام وزیر بهداشت در تماس بود. تیم اعزامی به سرعت خودش را رساند.

خبر دیگر پخش شده بود. تیم وزارت بهداشت با سرعت وارد شدند و اوضاع را سر و سامان دادند. پس از دو سه ساعت پایین آمدند و گزارشی از کارها دادند. آنها با مهارت توانسته بودند روزنه‌ای از امید به زندگی بگشایند. گفتند اگر عباس آقا 48 ساعت مقاومت کند امکان برگشتش به زندگی هست. دو روزی که سخت و سنگین گذشت. دکتر‌ هاشمی شخصا معالجات را بر عهده گرفت.

پس از دو روز تلاش بی وقفه ورق برگشت. از آن روز تا سفر به پاریس شش بار وزیر بهداشت بر بالین بزرگ مرد سینمای ایران حاضر شد. وزیر فرهنگ و وزیر بهداشت پیوسته در تماس بودند. تصمیم به سفر اما ناگهانی بود. اگر چه نظر گروه پزشکان جز این بود ولی به همان سادگی که ازخود عباس آقا شنیدیم این تغییر صندلی انجام شد. صندلی تغییر کرد. اما تغییری که برای ما باختی بزرگ در پی داشت.»

پاسخ بهمن کیارستمی به اظهارات ایوبی

به گزارش ایسنا، در نامه پسر عباس کیارستمی (سینماگر و عکاس فقید) خطاب به رییس سازمان سینمایی آمده است:

«جناب آقای ایوبی با سلام

خواندن یادداشت دقیق و مستند شما باعث دلگرمی است و خوشحالم که شما وقایع فروردین‌ماه را همان طور که بودند دقیق به خاطر سپردید و عینا بازگو کردید. هرچند به نیمه متن که می‌رسم جای یک سکانس طولانی را خالی می‌بینم و از خواندن این جمله که “تصمیم به سفر اما ناگهانی بود” متعجب می‌شوم.

صندلی ناگهان تغییر نکرد. پس از اقدامات کارساز وزیر محترم بهداشت تا تصمیم به سفر حدود سه ماه طول کشید. سه ماهی که اگر آن را ضرب‌در بیماری کنید نمی‌دانم چند سال می‌شود. اما در این سه ماه چه گذشت؟

پس از کنترل عفونت در نیمه فروردین چه برنامه‌ای برای ادامه روند درمان اندیشیده شد و چه اقدامات موثری برای کنترل بیماری انجام شد؟ در گزارشی که امروز از سوی وزارت بهداشت منتشر شده سخنگوی این وزارتخانه روند رسیدگی به پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی را تشریح کرده و پاسخ پرسشهای بالا را این‌گونه داده: “وزیر بهداشت شش مرتبه به عیادت کیارستمی رفت و معاون درمان دانشگاه نیز ده‌ها بار وی را ملاقات کرد و به طور مستمر بر نحوه روند درمانی ایشان نظارت داشت.”

باقی بندهای این گزارش هم از همین دست هستند و اطمینان دارم اگر امروز از سخنگوی بیمارستان جم هم بخواهیم گزارشی بر روند درمان کیارستمی در این بیمارستان بنویسند تفاوت چندانی با این گزارش نخواهد داشت و پر خواهد بود از بندهایی مشتمل بر زحمات شبانه‌روزی پرسنل بیمارستان. اما آنچه من از اولین عیادت دکتر هاشمی در اردیبهشت‌ماه در منزل به یاد دارم به من اطمینان داد که نظارتی بر روند درمان وجود ندارد.

جناب وزیر حتما به خاطر دارند که از دیدن وضع عمومی کیارستمی شگفت‌زده شدند و گفتند ما انتظار داشتیم که امروز شما را سرپا و مشغول فعالیت هنری ببینیم نه بر بستر بیماری. ایشان همان روز به هیات همراه دستورات لازم را دادند تا در بهبود حال عمومی ایشان بکوشند. اما حال عمومی روز به روز بدتر شد و اگر دل دیدن آخرین تصویری را که از ملاقات وزیر محترم با مرحوم کیارستمی موجود است دارید منظورم را متوجه می‌شوید و می‌توانید تصور کنید که در آن سه ماه چه گذشت.

حمله میکروبها به قلب سینمای ایران هنوز ادامه داشت. وضعیت هشدار پشت وضعیت هشدار. بی‌اشتهایی و تنگی نفس، عدم تحرک، عفونت های پیاپی، آبسه‌ های مستمر و کم‌ خونی مزمن که در نهایت به یک شوک سپتیک مجدد منجر شد عزم ما را در اعزام ایشان جزم کرد. امروز تصویری دیدم که به این متن ضمیمه‌اش میکنم و یادآور تنها توصیه‌ای است که بنده در طول آن سه ماه از تیم وزارتخانه شنیدم.

در اتاقی که مرحوم پدرم در آن دوران بیماری را سپری می‌کرد عکسی به دیوار بود از مجموعه “سپید برفی” او، منظره‌ای سپید و برفی که توصیه شد با منظره‌ای رنگی از کوهسار یا آبشار جایگزین شود تا در روحیه بیمار تاثیر مثبتی بگذارد. بنده جز این، توصیه‌ای نشنیدم اما می‌دانم که به پرستار هم توصیه‌هایی درباره مارک بگ ایلئوستومی شد.

دیگر ما بودیم و همان پزشک معالجی که امروز لیست بلندبالایی از اتهاماتش منتشر شده و البته پزشک مشاوری که از دوستان معتمد خانوادگی بود و اگر نبود مرحوم کیارستمی تا تیرماه هم دوام نمی‌آورد. آقای ایوبی، اگر بپرسید چطور قصورات پزشک معالجی که تا آخرین روز بر روند درمان نظارت داشت و تا پای آمبولانس هوایی عازم پاریس حاضر بود، تا امروز پوشیده ماند و صلاح دیده شد که خود او به عنوان پزشک معالج بماند و جایگزین نشود،

خواهم گفت به دلیل تفاوت فاحشی که میان نظام پزشکی ما با نظام سینمایی ما وجود دارد. اساس کار نظام پزشکی ما بر “معرفت” است و اولین اولویت آن حفظ آبروی همکاران و بدنه نظام است. آنجا همه پشت هم‌اند و هوای هم را دارند. حتی اگر دست جراحی بلرزد و خطایی رخ دهد باید برای حفظ جان بیمار و حفظ ابروی طبیب به یک میزان کوشید. اما چرا وزارت بهداشت ترجیح داده امروز پرده از اسرار بیاندازد و تند تند و حتی بدون طرح شکایت، جلسه برگزار کند و پزشک معالج را به عنوان متهم ردیف اول معرفی کند؟

چون کار بالا گرفته و تا خونی ریخته نشود و کسی دراز نشود قایله ختم نمی‌شود. خلاصه اول کار را یک خودی خراب کرده و آخر کار را هم یک غیر خودی. اول و آخر را هم که شما با واژه “ناگهان” به هم دوخته‌اید و جامپ کات زده‌اید، اما اگر خواستید تصویری از آن سکانس طولانی حذف شده را ببینید به آرشیو ما مراجعه کنید، مستندات آن سه ماه موجود است. مستنداتی که داوری این پرونده را سهل تر می‌کنند.

با احترام بهمن کیارستمی»

25 تیر 95 -کمیته ای 30 نفره، مامور رسیدگی به پرونده پزشکی کیارستمی شد

جلسه ای با دعوت دکتر زالی رییس سازمان نظام پزشکی وبا حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، بهمن کیارستمی، محمد بزرگ نیا رییس کانون کارگردانان، دکتر فتاحی دادستان انتظامی نظام پزشکی، دکتر پایدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی گیری معالجات مرحوم عباس کیارستمی، دکتر ناصری مشاور فرهنگی سازمان نظام پزشکی، دکتر شجاعی پزشک مورد اعتماد مرحوم کیارستمی امروز- 26 تیر- در محل سازمان نظام پزشکی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی در این جلسه شرحی از اقدامات انجام شده در کار گروه تخصصی و دادسرای نظام پزشکی ارایه شد. بهمن کیارستمی و دکتر شجاعی جزئیات مراحل درمان و پرسش ها و ابهامات را مطرح و قرار شد در کمیته منتخبین 30 نفره که فردا تشکیل می شود، مراتب مورد بررسی دقیق تر گیرد.

دکتر زالی رییس سازمان نظام پزشکی از عزم جدی سازمان نظام پزشکی و وزیر بهداشت بر اطلاع رسانی دقیق و بررسی کارشناسانه موضوع خبر داد. نشست دوم هیات بررسی چهارشنبه هفته آینده با حضور بهمن کیارستمی،دکتر شجاعی و رییس سازمان سینمایی برگزار خواهد شد.

2 شهریور 95 :پرونده کیارستمی با تشخیص دو قصور پزشکی به هیات بدوی ارسال شد

دو قصور پزشکی در پرونده عباس کیارستمی مشخص شد که به همین منظور پرونده پزشکی وی به دادگاه هیات بدوی ارسال شده است.

محسن خلیلی قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از بیان نوع قصور پزشکی صورت گرفته در این پرونده معذوریم، افزود: از این پس دادگاه هیات بدوی موضوع رسیدگی به پرونده پزشکی کیارستمی را به عهده دارد و پروسه رسیدگی به آن بیش از یک ماه طول می کشد. وی با بیان اینکه دو قصور پزشکی و دو قصور انتظامی پس از بررسی در این پرونده پزشکی مشخص شد، ادامه داد: در کمیسیون های تخصصی تشکیل شده است موضوع مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و کمیسیون پس از بررسی های خود، این پرونده را به دادستان اطلاع داده و پس از آن به هیات بدوی ارسال شده است.

خلیلی خاطرنشان کرد: دادگاه هیات بدوی نیز باید روی قصور تشخیص داده شده رای بدهند تا نوع مجازات نیز این هیات بدوی تعیین کند. قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: از ۲۰ محور که در پرونده پزشکی عباس کیارستمی از زمان بستری شدن تا زمانی که علیرغم توصیه پزشکان با رضایت شخصی به فرانسه رفتند، مورد بررسی قرار گرفت که در دو مورد آن قصور پزشکی مشاهده شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از پیگیری های فراوان بالاخره پرونده پزشکی کیارستمی از فرانسه به دستتان رسیده است، اظهار داشت: متاسفانه با وجود پیگیری ها و مکاتبات صورت گرفته اما این پرونده از فرانسه نیامد و تا زمانی که این اقدام انجام نشود، علت تامه قصور پزشکی مشخص نمی شود. خلیلی ادامه داد: برای رسیدگی به پرونده کیارستمی کمیسون های تخصصی با مسئولان قضایی، انتظامی و پزشکی برگزار شد که نتیجه آن در دادگاه هیات بدوی مشخص خواهد شد.

پرونده اشتباه و خطاهای پزشکان عباس کیارستمی

آپدیت – 7 مهر 95

حکم پرونده پزشکی کیارستمی صادر شد: محرومیت محدود از طبابت (کمترازیک سال) برای پزشک معالج!

آپدیت – 12 مهر 95

۳ ماه محرومیت پزشک معالج کیارستمی از کار در مطب در محل ارتکاب تخلف

رای هیات بدوی در خصوص کیفر خواست شماره ١٣٩۵/١٠٠/١٣١/٣۴١٩مورخ ۲۴ امرداد ماه ۹۵ دادسرای نظام پزشکی تهران علیه دکتر احمد میر فرزند محمد علی متخصص جراحی دایر بر تخلف صنفی و حرفه‌ای در درمان موضوع شکایت عادل مقدس جرهی و مانوش منوچهری به وکالت از بهمن کیارستمی بدین شرح که بیمار در تاریخ ۱۷ اسپند ماه ۹۴ با تشخیص پلیپ دیسپلاستیک کولونه سیگموئید در بیمارستان جم بستری و در سرویس جراحی دکتر میر به عنوان جراح و دکتر ناصری به عنوان کمک جراح قرار می‌گیرند، پس از چهار مرحله عمل جراحی و پس از ترخیص از بیمارستان در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه ۹۵ مجددا در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۵ در بیمارستان مذکور بستری و ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۵ ترخیص گردیده‌اند.

به دنبال عدم بهبودی جهت ادامه سیر درمانی به کشور فرانسه منتقل لکن در تاریخ ۱۴ تیر ماه ۹۵ در پاریس فوت نموده‌اند،با توجه به کیفر خواست دادسرا و تحقیقات به عمل آمده از کادر درمانی ،ملاحظه مدارک و سوابق بالینی متوفی،ملاحظه پرونده پزشکی کارشناسی سازمان نظام پزشکی و مدافعات غیر موجه و غیر موثر مشتکی عنه و نظریه کتبی عضو محقق و سایر قراین و امارات موجود در پرونده نظام پزشکی،تخلف صنفی و حرفه‌ای مشتکی عنه نامبرده به لحاظ تاخیر در اقدام به عمل جراحی مرحله دوم علیرغم وجود شواهد کلینیکی و پا را کلینیکی دال بر خونریزی بیمار که این تاخیر منتهی به بروز عوارض بعدی گردیده نیز وجود مغایرت در شرح عمل و اظهارات شفاهی پزشک معالج، عدم درج نتیجه ویزیت بیمار و سیر بیماری به طور روزانه در پرونده بالینی، ترک بیمار با وجود عوارض ایجاد شده و رفتن به مسافرت که از مصادیق قصور پزشکی تلقی می‌گردد محرز و مسلم بوده و با انطباق تخلف انتظامی نامبرده با ماده ٣ و بند “ث” ذیل ماده ٣٧ آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلین حرفه‌های پزشکی و وابسته و به استناد بند “د” ذیل تبصره ١ ماده ٢٨ قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب ١٣٨٣/١/٢۵ حکم به محکومیت نامبرده به سه ماه محرومیت از مطب در محل ارتکاب تخلف صادر و اعلام می‌دارد.

رای صادره ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض و تجدید نظر در هیأت تجدیدنظر انتظامی نظام پزشکی استان تهران است. ضمنا در خصوص شکایت دیگر شاکی علیه دکتر مازیار پارسا و مدیریت بیمارستان جم دکتر محسن تدین‌فر دائر بر قصور پزشکی مقرر است، پرونده تفکیک و جهت رسیدگی و انجام تحقیقات لازم به دادسرای سازمان نظام پزشکی اعاده گردد.»

عباس کیارستمی، کارگردان «خانه دوست کجاست؟» که برای ادامه درمان بیماری خود به فرانسه سفر کرده بود، در سن ۷۶ سالگی و در ماه تولدش تیر ماه درگذشت.

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 3849 مطلب )

فیلم خوره

برچسب ها :

,,,,,,,,,,,,,,,

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟