پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

چرا باید حتما چای سبز بنوشیم ؟

چای سبز نوشیدنی شگفت انگیزی است ، شاید کمی تلخ باشد اما اگر از خواص آن آگاه شوید مسلما خوردن آن را ترک نخواهید کرد !

آنتی اکسیدان ها

ترکیبات اصلی که سبب آثار معجزه‌آسای چای سبزند یعنی “پلی‌فنول‌ها” ، موادی هستند که تأثیرات آنتی‌اکسیدان آن‌ها چندین برابر بیشتر از ویتامین C است. پلی‌فنول‌ها همان ترکیباتی هستند که سبب مزه تلخ چای سبزند. این مواد که در ساختار چای سبز تحت عنوان کاتکین‌ها (Catechin) نامیده می‌شوند، شامل شش زیرگروهند که در میان این شش زیر گروه EGCG ها مهم‌ترین و فعال‌ترین ترکیبات هستند.
کاتکین باعث تخریب رادیکالهای آزادی می شود که می تواند موجب لخته شدن خون، سرطان، بیماری های قلبی و حتی آسیب به DNA شود. چای سبز همچنین قادر به افزایش سطح کلسترول HDL و کاهش LDL ( کلسترول بد ) است.

کاهش وزن

چای سبزمی تواند باافزایش سوخت و ساز بدن که منجر به سوزاندن چربی بیشتر می شود ، به کاهش وزن کمک کند . این می تواند به شما کمک کند تا بیشتر از 80 کالری در روز بسوزانید.
علاوه بر این ، این دم کردنی فوق العاده می تواند به شما احساس سیری بدهد و اشتها را کم کند. یک مطالعه نشان داده است که پنج فنجان از آن در روز می تواند کمک کند تا دو برابر وزن کم کنید، که بیشتر آن در نواحی میانی بدن است !!

افزایش طول عمر

درمطالعه دیگری که در ژاپن در سال 1994 به اجرا درآمد، بیش از 40،000 نفر که 5 فنجان یا بیشتر چای سبز در روز مصرف می کردند ، مورد مطالعه قرار گرفتند. خطر مرگ در سنین پایین در آنها بسیار کاهش یافته بود ، چرا که درصد بیماری های قلبی ، سرطان و … کاهش می یابد .

درمان آکنه و اگزما

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از چای سبز را می توان پیشگیری و التیام آکنه و اگزما نام برد. مصرف حداقل 3 فنجان چای در روز برای رسیدن به بهترین نتیجه مناسب است .

فلوراید

شاید تعجب کنید اگر بدانید که چای سبز حتی برای بهداشت دهان و دندان نیز مفید است. چای سبز از دندان در برابر سموم به وسیله تجمع فلوراید طبیعی روی دندان محافظت کرده وموجب تازگی دندان می شود .

مبارزه با نشانه های پیری

چای سبز به دلیل اینکه حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های C و E است ،با جلوگیری از ایجاد چین و چروک و همچنین اثر آرام بخش و ضد استرس آن ، به شما کمک خواهد کرد که جوان تر و زیباتر به نظر برسید.

بهبود حافظه و قابلیت های یادگیری

یکی دیگر از مزایای نوشیدن چای سبز، بهبود عملکرد شناختی و توسعه توانایی حافظه و یادگیری است. EGCG، که در چای سبز موجود است، می تواند مغز شما را از آسیب محافظت کند. کسانی که چای سبز مصرف می کنند ، احتمال ابتلا به بیماری های کارکرد مغز و حافظه در آنها کمتر است.

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 3865 مطلب )

فیلم خوره

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟