پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

 

 

کتایون ریاحیومهناز افشار

 

مهناز افشار هنرپیشه مشهور ایران بایاسین رامین فرزند محمد علی رامین معاون مطبوعاتی دولت احمدی نژاد ازدواج کرده است. نیاز به گفتن است که هر دو متولد ۱۳۵۶ هستند، و خبری که مبنی بر ازدواج خانم افشار با محمد امین یا یاسر رامین که متولد ۱۳۶۶ هستند شایعه بوده است.

 

روز چهارشنبه بیست و یک خرداد ماه، مهناز افشار بازیگر سرشانس سینمای ایران٫ به جمع متاهل ها پیوست.

محمد خاتمی ریس جمهور پیشین ایران٫ مهناز افشار را به عقد یاسین رامین درآورد . یاسین رامین فرزند ” محمد علی رامین ” معاون جنجالی مطبوعات و اطلاع‌ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم و در دولت نهم و همچنین مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد است. رسانه ها محمد علی رامین را یکی از افراد موثر در طرح موضوعاتی همچون انکار هولوکاست میدانند .

یکی از نزدیکان خانم افشار گفت: یاسین رامین از لحاظ فکری با پدرش زاویه بسیاری دارد. او به اصلاح طلبان نزدیک تر است تا جریان فکری که پدرش آن را دنبال میکند. دلیل جاری شدن خطبه عقد توسط محمد خاتمی هم نشان دادن همین موضوع بود که خانم افشار و همسرش تعلقی به جریان مرتبط با احمدی نژآد ندارند .

بنا بر گفته این فرد محمد علی رامین با ازدواج پسرش و خانم افشار مخالف بود. اما سرانجام این ازوداج صورت گرفت. در ابتدا قرار بود اکبر هاشمی رفسنجانی خطبه عقد را جاری کند اما در نهایت محمد خاتمی به عنوان انتخاب شد.

محمد علی رامین در زمان تصدی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد٫ با نشریه “رویش ” به دلیل چاپ عکس مهناز افشار برخورد کرده و این بازیگر سینمای ایران را معلوم الحال نامیده بود.

 

 

 

 

بیوگرافی کامل مهناز افشار

 

مهناز افشار در ۲۱ خرداد ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد و متولد سال مار است.

مهناز افشاردر کودکی خیلی شیطنت می کرد و همیشه دوست داشت بوفه دار مدرسه باشد، یک بار بخاطر شیطنت های فراوانش دو روز از مدرسه اخراج شد، عاشق آتاری مخصوصا بازی دزد و پلیس بود و … به تماشای کارتون علاقه فراوانی داشت و از سیندرلا، صدویک سگ خالدار، پلنگ صورتی، مورچه و مورچه خوار، سند باد، باربا پاپا، بامزی، هاچ زنبور عسل، خانواده دکتر ارنست و جودی ابوت بعنوان کارتونهای دوست داشتنی کودکی اش یاد میکند.

رشته تحصیلیمهناز افشاردر دبیرستان علوم تجربی بود و برای ادامه تحصیل بمدت چهار سال در یک موسسه غیر انتفاعی به تحصیل در رشته تدوین پرداخت.

بازیگریمهناز افشاراز تلویزیون و با مجموعه تلویزیونی (عشق گمشده) در سال ۱۳۷۶ آغاز شد.

 

 

شباهت بیش از حد مهناز افشار به فائقه آتشین (گوگوش) باعث شد تا قبل و بعد از اکران فیلم « شور عشق » به خواست خود سوژه اول مطبوعات باشد. بعد از مدتی جنجال مطبوعاتی و پس از توقیف فیلم « خاکستری » مدتی از او خبری نبود. تا اینکه پس از یکسال با بازی در فیلم « نگین » به سینما بازگشت.

مهناز افشاربا فیلم (دوستان) به کارگردانی علی حاتمی در سال ۱۳۷۷ به سینما راه یافت به اتفاقمحمد رضا گلزاربا حضور در فیلمهای (کما)، (زهر عسل)، (۱۳ گربه روی شیروانی)، ( تله)، (آتش بس) و (کلاغ پر) به نوعی میتوان گفت که یک زوج هنری تشکیل داده بودند.

شایان ذکر است که فیلمهای یاد شده همگی از پر فروشهای زمان خود بوده اند.

 

 

 

به اعتقادمهناز افشاربازی رئال خیلی سخت تر از انواع دیگر است در حالیکه مخاطبان سینما به دیدن وی در فیلم هایی که صرفا گیشه را مد نظر داشتند عادت کرده بودند،مهناز افشار با ایفای نقش کوتاهی در فیلم “سالاد فصل” نشان داد که توانایی هایش بسیار بیشتر از حضور صرف در این فیلمهاست و با بازی در (آتش بس) مهر تاییدی بر این مدعا زد برای قبول یا رد یک پیشنهاد با تهمینه میلانی، فریدون جیرانی و محمدرضا شریفی نیا همیشه مشورت میکند و اعتقادی به داشتن مدیر برنامه ندارد.

مهناز افشار حضور در “دعوت” حاتمی کیا را برای خودش اتفاق بزرگی میداند و از این اتفاق ابراز خوشحالی میکند. قرار بود در سریال “شمس العماره” به کارگردانی سامان مقدم ایفای نقش نماید اما از حضور در این کار تلویزیونی انصراف داد. دلیل این انصراف جراحی دهان و لثه ذکر شد.

 

در سالهای اخیر از مهناز افشار بعنوان پولسازترین سینمای ایران یاد شده و حضورش در هر فیلم با فروش خوبی مواجه بوده است.

 

مهناز افشاردر میان ورزشها به اسکی و شنا علاقه دارد و به آنها می پردازد و البته والیبال هم جزء ورزشهای مورد علاقه ی اوست. در بیشتر نقشهایی که بازی کرده به ارائه کاراکتر یک دختر شوخ و اجتماعی و برون گرا می پردازد.

 

مهناز افشارکاراکترهای خاکستری را به نقشهای کاملا مثبت و کاملا منفی ترجیح میدهد و معتقد است خاکستری بودن یک کاراکتر کمک میکند که تماشاگر تا انتهای فیلم برود و منتظر کشف جدیدی باشد. همیشه دوست داشت نقشهای متفاوت و عجیب غریب بازی کند و می گوید: “آرزویم این است که نقش آنتونی کویین در گوژ پشت نتردام را بازی کنم.“

 

مهناز افشار می گوید تبریک تولد بهترین شادباشی است که تاکنون شنیده است و به معنای واقعی تولد را دوست دارد. خود را خیلی شکمو میداند و غذا خوردن را هم دوست دارد و می گوید: “به نظرم دست پختم عالی است چون به دلیل شکمو بودنم برای غذا پختن وقت می گذارم و طعم غذا هم برایم اهمیت فراوانی دارد” غذاهای مورد علاقه اش لوبیا پلو و ماکارونی است و به خاطر همین علاقه این غذاها را خیلی خوب می پزد.

مهناز افشارمی گوید در زندگی همه چیز را فقط از خدا میخواهم و بس.

 

 

 

مهناز افشارمدتی شوی لباس داشت اما به خاطر وقت گیر بودنش از این کار صرف نظر کرد. در سینما به قسمت و اتفاقات ناشی از آن که برای آدمها رخ میدهند اعتقاد دارد و می گوید “من معتقدم که مسیرم مشخص شده است.” در کودکی از کارهای سخت که هیجان زیادی داشت لذت میبرد و به همین دلیل هیچوقت دوست نداشت دکتر یا مهندس شود بلکه میخواست راننده کام یون باشد.

مهناز افشارپس از اینکه بازی در فیلم “امشب شب مهتابه” را به پایان رساند در آفریقای جنوبی فیلم کوتاهی با عنوان “سیاه و سفید” پیرامون زندگی نلسون ماندلا ساخت که در آن موضوع آپارتاید را مورد توجه قرار داده است.

اگر قرار باشد برای معرفی دنیا به فضایی ها یک فیلم را انتخاب کند آن فیلم “اشکها و لبخندها” خواهد بود.

مهناز افشارعاشق تزیینات منزل است و دوست دارد هر چند سال یکبار فضای جدیدی برای خانه طراحی کند. همیشه وقتی فیلمهای خودش را می بیند احساس می کند راضی نیست و انگار خودش را در فیلمها دوست ندارد.

در اسفند ۱۳۸۶ در حمایت از کودکان کار بخشی از دستمزد یکی از فیلمهای خود را به آموزش این کودکان هدیه کرد. اعتقاد دارد که اتفاقهای خوب برایش دیر رخ داده اند اما با این حال خوشحال است که پله پله جلو میرود و پیشرفت میکند.

مهناز افشارجنگ را ترسناک ترین پدیده در دنیا می داند. در تنها دوره برگزاری مراسم زرشک زرین سینمای ایران فیلم” شور عشق” جایزه زرشک زرین را دریافت کرد. وی که در این فیلم بازیگر نقش اول بود اعتقاد دارد اختصاص یافتن زرشک زرین به “شور عشق” باعث شد که فیلم دیده شود. پول را خیلی دوست دارد و شاید عجیب باشد که به خرج کردنش – چه برای خودش و چه اطرافیانش- هم علاقمند است.

مهناز افشارتا قبل از حضور در فیلم “دعوت” تجربه اسب سواری نداشت و برای ایفای نقشی که در این فیلم داشت قبل از هر کاری به سوار کاری رفت.

 

 

فیلم‌شناسی مهناز افشار

۱۳۹۱ چه خوبه برگشتی بازیگر داریوش مهرجویی –
۱۳۹۱ از تهران تا بهشت بازیگر ابولفضل صفاری –
۱۳۹۰ هیچ کجا هیچ کس بازیگر ابراهیم شیبانی –
۱۳۹۰ پل چوبی بازیگر مهدی کرم پور شیرین
۱۳۸۹ برف روی کاج‌ها بازیگر پیمان معادی رؤیا
۱۳۸۹ یه عاشقانه ساده بازیگر سامان مقدم گندم
۱۳۸۹ سعادت‌آباد بازیگر مازیار میری لاله
۱۳۸۹ قصه پریا بازیگر فریدون جیرانی سروین فروزش
۱۳۸۸ طبقه سوم بازیگر بیژن میرباقری –
۱۳۸۸ پسر آدم، دختر حوا بازیگر رامبد جوان مینا
۱۳۸۸ خاطره بازیگر نادر طریقت –
۱۳۸۸ امشب شب مهتابه بازیگر محمدهادی کریمی سحر
۱۳۸۷ پوپک و مش ماشاالله بازیگر فرزاد موتمن پوپک
۱۳۸۷ شیرین بازیگر عباس کیارستمی Woman in audience
۱۳۸۷ دعوت بازیگر ابراهیم حاتمی‌کیا شیدا صوفی
۱۳۸۷ شبانه‌روز بازیگر امید بنکدار، کیوان علیمحمدی فوژان
۱۳۸۶ انعکاس بازیگر رضا کریمی –
۱۳۸۶ تسویه حساب بازیگر تهمینه میلانی سارا
۱۳۸۶ کلاغ پر بازیگر شهرام شاه‌حسینی –
۱۳۸۵ رئیس بازیگر مسعود کیمیایی طلا
۱۳۸۵ محاکمه بازیگر ایرج قادری –
۱۳۸۴ آتش‌بس بازیگر تهمینه میلانی سایه
۱۳۸۴ آکواریوم بازیگر ایرج قادری –
۱۳۸۴ تله بازیگر سیروس الوند نازنین محرابی
۱۳۸۴ چه کسی امیر را کشت بازیگر مهدی کرم‌پور مرجان
۱۳۸۴ کارگران مشغول کارند بازیگر مانی حقیقی –
۱۳۸۳ سالاد فصل بازیگر فریدون جیرانی مهرانگیز
۱۳۸۲ سیزده گربه روی شیروانی بازیگر علی عبدالعلی‌زاده –
۱۳۸۲ کما بازیگر آرش معیریان مریم
۱۳۸۱ دختری در قفس بازیگر قدرت‌الله صلح‌میرزایی –
۱۳۸۱ زهر عسل بازیگر ابراهیم شیبانی –
۱۳۸۰ نگین بازیگر اصغر هاشمی ندا
۱۳۷۹ خاکستری بازیگر مهرداد میرفلاح –
۱۳۷۹ شور عشق بازیگر نادر مقدس –
۱۳۷۸ دوستان بازیگر علی شاه‌حاتمی –
۱۳۷۸ شیرهای جوان بازیگر محسن محسنی‌نسب
مجموعه های تلویزیونی مهناز افشار:

کلاه قرمزی ۹۲ (۱۳۹۲)

– گمشده (۱۳۷۶)

 

 

مهاز افشار از زبان خودش:

• شروع کار بازیگری من از سال ۷۸ با سریال تلویزیونی به نام گمشده ساخته مسعود نوابی بود.

• دیپلم تجربی دارم.

• من وارد خونه هر کسی که می‌‌شم دکوراسیون خونشو عوض می‌‌کنم حتی در منزل خودمون هفته‌ای یکبار وسایل خونه رو جابه‌جا می‌‌کنم و دوست دارم در این رشته تحصیلات خودم رو ادامه بدهم، عاشق دیزاین دکوراسیون هستم.

• من ۴ سال تدوین خوندم ودر همین حیطه هم فعالیت کاری داشتم و همچنین کار در حیطه تیزرهای تبلیغاتی که چند کار انجام داده‌ام، کار خوب و قشنگی است و حس خوبی نسبت به کارم داشتم تا اینکه وارد بازیگری شدم.

• تاکنون ۹ یا ۱۰ کار سینمایی داشتم همین طور هم به تعداد کارهایم افزوده می‌‌شه.

• بر عکس همه، من در دوران کودکی و نوجوانی اصلا به بازیگری علاقه نداشتم و همیشه وقتی در مدرسه تئاتر اجرا می‌ شد، در می‌‌رفتم و فرار می‌‌کردم اصلا هم خوشم نمی‌‌آمد.

• قبل از قبول نقش سناریو رو می‌‌خونم، البته هر کسی روشی داره، من هم یکبار که سناریو رو خوندم، شب موقع خواب مرور می‌‌کنم با نقشم زندگی می‌‌کنم.

• فعلا من کارم بازیگریه و باید این کار را خوب انجام بدم، بعدا وقت برای کارگردانی زیاده.

• این اعتقاد رو دارم در فروش فیلم کلیه عوامل دخیل هستند، اگه بازیگر خوب باشه، ولی کارگردان خوب نباشه، مسلما کار خوب نمی‌‌شه، حتی عوامل پشت صحنه هم در فروش یک فیلم دخیل هستند.

• به خاطر تصادف بدی که داشتم از رانندگی ترسیدم و از اون موقع به بعد هیمشه کمربندم رو می‌‌بندم.

• چون شکمو هستم، دستپختم هم خوبه تمام زمانی که غذا در حال آماده شدنه سراجاق هستم.

• شاید من جزء خوش قول‌ترین هنرپیشه‌های سینما باشم.

• اصلا میونه خوبی با افراد بد قول ندارم. خوش قولی از نکات بارز زندگی من است.

• اگهمهناز افشاربازیگر نمی‌‌شد شاید راننده کامیون می‌‌شد! چون به کارهای سخت علاقه دارم.

• به نظر من هر کسی به هر کاری که بخواهد می‌‌تونه برسه در جهان هستی به هر چه بخواهید می‌‌تونید برسید فقط کافی است بخواهید. و چند سال پیش پدر خدا بیامرزم را از دست دادم، او قوت قلبی برای من در زندگی بود، یاد او همیشه در خاطرم است، روزی نیست که با یاد پدر زندگی نکنم او همه‌چیز من در این زندگی بود.

• مادرم مونس من است، اگر او هم نباشد، دیگر زندگی برایم معنا ندارد.

 

 

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 43 مطلب )

دیدگاه ها

( 0 )

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟