پیج اینستاگرامی
بهترین صرافی ارز دیجیتال + 250 تتر جایزه

ذ

خبرهای جدید از ساخت فصل 2 و 3 سریال شهرزاد| آغاز نگارش طرح فیلمنامه

سرمایه‌گذار سریال «شهرزاد» با اشاره به این مجموعه بیشتر در بستری عاشقانه روایت شده بیان کرد که مسایل سیاسی را باید برای ژانرهای سیاسی تعریف کرد و «شهرزاد» را نباید قربانی مسایل سیاسی کرد.

سیدمحمدهادی رضوی در گفتگو با مهر با اشاره به نگارش طرح سری دوم و سوم سریال «شهرزاد» در شبکه نمایش خانگی گفت: ما از همان روز اول که پروژه سریال «شهرزاد» را به کارگردانی حسن فتحی راه انداختیم به فصل های دوم و سوم این مجموعه براساس بازخوردهای مردمی نیز فکر کردیم.

وی ادامه داد: روش ماتریکسی نوشتن سریال ها در دنیا امری مرسوم است و ما سریال را براساس بازخوردهایی که از مردم می گیریم به نگارش درمی آوریم. به طور مثال در فصل یک این سریال بعضی از شخصیت ها و داستان ها بین مردم برجسته می شوند و بعد در فصل دوم از این شخصیت ها و داستان ها بهره گرفته می شود و شخصیت های دیگری هم به داستان اضافه می شوند. ما هم قطعه باید تا آخرین قسمت از فصل اول این مجموعه صبر کنیم تا ببینیم بازخوردهای مردمی نسبت به این سریال چه خواهد بود.

رضوی با اشاره به نگارش طرح فصل ۲ و ۳ «شهرزاد» بیان کرد: بر مبنای این بازخوردهای اولیه حسن فتحی کارگردان و نغمه ثمینی نویسنده فیلمنامه این سریال طرح اولیه فصل های دوم و سوم سریال «شهرزاد» را نوشته اند. حتی تم اولیه این فصل ها در ذهن آقای فتحی چیده شده است که سریال را به زمان معاصر هم برساند. با این حال همانطور که گفته شد به دلیل بازخوردهای مردمی نمی توان فعلا درباره محتوا و تم فصل های دوم و سوم «شهرزاد» صحبت کرد چراکه اینها قطعا با توجه به این بازخوردها تغییر خواهند کرد.

وی ادامه داد: حتی ممکن است سریال «شهرزاد» در قسمت های ۲۶ و ۲۷ نتیجه لازم و مورد نظر مردم را نگیرد و این سریال در همین یک فصل بسته شود. بنابراین هدف ما در این مجموعه احترام به نظر مردم است. خدا را شکر داستان در این مجموعه به مراتب در حال قوت گرفتن است و استقبال خوبی از آن شده است البته از قسمت ۱۶ هم همانطور که دیدید داستان وارد جریان های مافیایی شده است و باید دید اینها برای مردم جذابیت دارد یا خیر.

سرمایه گذار سریال «شهرزاد» با اشاره به استقبال بعضی از ایرانیان در خارج از کشور یادآور شد: من هفته پیش سفری به آمریکا داشتم و در ملاقاتی فهمیدم که اکثر دانشجویان ایرانی در آمریکا «شهرزاد» را می بینند و فکر می کنم همین که این موج فرهنگی ایجاد شده است یعنی ما صادرات فرهنگی داشته ایم و این برای من یک افتخار بود.

رضوی در ادامه درباره بازه زمانی این سریال که در دهه ۳۰ و ۴۰ می گذرد و اینکه به روایت تاریخی این دوران نپرداخته است، توضیح داد: ما در قسمت های اول این سریال کمی به کودتا پرداختیم که چند بار نام مصدق به میان آمد و عده ای در واکنش به این قسمت ها شروع به بازی های سیاسی کردند و سوال می کردند که چرا اسم یک شخص چند بار تکرار شده است و چرا اسم شخص دیگری کمتر به کار رفته است. این سوال برای ما پیش آمد که چرا باید یک بستر عاشقانه را که به همین شکل برای مردم جذاب است وارد فضای سیاسی کنیم. بنابراین سعی کردیم در این فضا وارد نشویم و تنها کلیتی از نظام پهلوی را نشان دهیم که فاسد است.

وی ادامه داد: اگر وارد بازی سیاسیون در عرصه سینما شوید پایان ندارد و هر روز یک نفر ایرادی به کار می گیرد. از طرف دیگر اگر «شهرزاد» وارد تاریخ سیاسی می شد این برد را پیدا نمی کرد و به هر جریانی که می پرداخت به جانبداری متهم می شد. سرمایه گذار سریال «شهرزاد» با اشاره به جذابیت سریال های ماهواره ای برای مردم عنوان کرد: باید دقت کرد که چرا ماهواره ها مخاطب را به خود جذب می کنند به این دلیل که به مسایل سیاسی نمی پردازند. مسایل سیاسی را باید برای ژانرهای سیاسی تعریف کرد و به نظرم «شهرزاد» را نباید قربانی مسایل سیاسی کرد. حتی اوایل کار وقتی دو اسم مطرح می شد عده ای سریال را به جبهه ملی منتسب می کردند، یا آهنگ محسن چاووشی را عده ای روی مضامینی قرار می دهند که ارتباطی ندارد البته شبکه افق این قطعه را برای شهدای حرم اجرا کرده بود که خیلی بهتر بود و همذات پنداری بیشتری می شد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما اکنون فضای انتخابات را هم داریم و اگر وارد حوزه سیاسی می شدیم هرگونه دستاویزی از این سریال صورت می گرفت بنابراین ترجیح دهیم که وارد این فضای سیاسی نشویم و تنها اولویت مان این بود که مردم را از پای ماهواره ها که عربستان و صهیونیزم برای آن هزینه می کنند، دور کنیم. همانطور که پیش از این هم گفته ام ساخت سریال «شهرزاد» برای مبارزه با صهیونیزم فرهنگی است.

سرمایه گذار سریال «شهرزاد» با اشاره به اتهاماتی که از طریق جریان های مختلف به «شهرزاد» وارد می شود اظهار کرد: وقتی این سریال به قسمت های نهم و دهم رسید عده ای گفتند «شهرزاد» مثل سریال های ترکیه ای به خیانت می پردازد. درحالیکه ما در قسمت ۱۵ دیالوگی داریم از ابوالفضل پورعرب که می گوید زن شوهردار حریم دارد و اگر کسی این حریم را بشکند حریم های دیگر را هم می شکند و همین تفاوت محتوای یک سریال درباره یک خانواده ایرانی اسلامی با سریالی است که در ترکیه ساخته می شود و فکر می کنم مردم همچنان باید تا پایان این سریال صبر داشته باشند.

رضوی در پایان درباره فصل دوم این سریال بیان کرد: نظر آقای فتحی این است که این سریال به گونه ای تداوم پیدا کند تا به سال های معاصر هم برسد و این درنهایت به نظر مردم بستگی دارد که در همین فصل اول هم این بازخوردها اعمال شد و سریالی که اکنون دیده می شود با آنچه که تصویربرداری شد تفاوت های زیادی دارد. این سرمایه گذار در پایان اعلام کرد که قرار است یک مجموعه دیگر با مضامین ارزشی، فرهنگی و مذهبی در شبکه نمایش خانگی به تولید برساند و اظهار امیدواری کرد که مثل «شهرزاد» موفق باشد.

دنلود فصل 2 شهرزاد

نوشتارهای هم پیوند

راهنمای استفاده :

  • نکته مهم: ترفند تماشای آنلاین فیلم هایی که لینک پخش آنلاین ندارند
  • چگونه یک پرداخت امن داشته و از طعمه هکرها در امان باشیم: راهنمای پرداخت اینترنتی امن
  • جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، به روزترین نسخه K-Lite (ویندوز) و BSPlayer (اندروید) را دانلود کنید.
  • جهت دانلود بی دردسر فایل ها در اندروید ADM ، در ویندوز IDM و در IOS اپ Documents پیشنهاد می شود!
  •  آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.
  • دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

نویسنده

( 3866 مطلب )

فیلم خوره

دیدگاه ها

( 3 )

  1. نوا بانو
    نوا بانو
    باور کنید این پهلوی آدلف هیتلر که نبود??? ما حتی بدتر از آدلف هیتلر هاش رو هم با چشم خودمون دیدیم?????????? نمونش صدام حسین رئیس جمهوری سابق عراق در ضمن بگم اون قاجاری ها هیچکاری از دستشون بر نیومد به نظر من بهترینشون همون عباس میرزا پسر بابا خان بود که قسمتش نبود شاه بشه حتی قبل از پدرش مریض شد فوت کرد???????? شاید اگه اون میبود وضعیت فرق میکرد و مسلما اون خییلی کارا عااالی میتونست برا کشور ما انجام بده??????☺?????? بقیشون همه بدردنخور چیزی نگم بهتره???? درسته که به رضا شاه میگن رضا قلدر????? اما همین رضا قلدر ایران بعد اون چلمن های قاجاری دوباره از نو ساخت????? اما به نظرم پسرش محمد رضا شاه مثل: ماست بادمجون شل و ول و وارفته بود بگذریم دوستان مادربزرگ من(مادر مادرم از نسل کریم خان زند هستش??????☺??????)
  2. نوا بانو
    نوا بانو
    معذرت میخوام! آقای رضوی منظورتون چیه؟!!! که دوباره شما هم چسبیدید به دیالوگ تکراری یکسری افراد: صهیونیسم و کمونیسم کافرای بی دین وایمان و لا مذهب و از اینجور حرفها….????????????? چرا یسری افراد فکر میکنن همه مردم به غیر از ایرانی ها کافر هستند به خدا زشته این حرف ها??? در دوران کوروش بزرگ(هخامنشیان) اون بزرگوار و والا منش وجود همه دینها رو تو ایران آزاد کرد و به همه مذاهب احترام گذاشت اما اکثر مردم (فکرکنم) زرتشتی بودن اهتمالا درنظر آدمایی امثال شما ایرانی ها در زمان هخامنشیان کافر و صهیونیسم بودن دیگه???? فقط محض اطلاع ترکها هم مسلمون هستن کافر خدا نشناس نیستن آمریکایی ها و انگلیسی ها هم یا مسیحی یا یهودی هستن که حضرت عیسی مسیح(ع) حضرت موسی(ع) هم جزء پیامبران خدا محسوب میشن منم مثل شما 1 ایرانی هستم و عاشق وطن????? اما سعی میکنم هیچ قوم و ملت و کشوری رو دشمن خودم ندونم و با همه دوست باشم من عاشق سیرت بزرگوارانه و والا منشانه کوروش کبیر بزرگ هستم اون بزرگوار هیچکس دشمن خودش ندید و به همه مردم احترام گذاشتن چه خوبه که ماهم بتونیم از ایشون یاد بگیریم به همدیگه احترام بزاریم??????☺?????????????????????????✌ به امید اون روز???
  3. نوا بانو
    نوا بانو
    راستی! من اگه پاش بیوفته هنوزم فیلمهای دست اول آمریکایی و کره ای و ترکی و… رو دوستدارم ببینم??????☺??????????

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه داستان فیلم را اسپویل می‌کند؟