آگهی
دانلود قسمت هشتم فصل دوم شهرزاد عکس فیلم بازیگرها

تازه ترین فیلم ها و سریال ها

آرشیو فیلم ها
به کانال تلگرام کول دانلود بپیوندید!

فروشگاه اینترنتی گلامورا

چرا کورش را دوست دارم 

چرا کورش را دوست دارم / به خود میبالم که فرزند کورش ام

 نوشتاری بسیار زیبا و باشکوه در رسای 

پیشنهاد می کنیم که حتما بخوانید

 

 

 

 

 

چرا کورش را دوست دارم؟

 

عشق من به کورش برای گسترش امپراتوری ایران نیست.

برای آزاد اندیشی

ارج به باورها و اندیشه های مردم

ارج به خانواده

ارج به شکست خورده و انتقام ناگرفتن و مهربانی با زیر دستان است.

 

هنگامی که پانته آ زیباترین زن زمان اسیر می شود

و سرداران از زیبایی خیره کننده و اندام پری پیکرش می گویند

کورش حاضر به دیدن او نمی شود.

به سردارش آراسپ می گوید او را به خانه خود ببر

تا امانت را به شویش بازدهیم.

 

آن گاه که آراسپ از پانته ا خوشش می آید

سخت خشمگین می شود ولی می گوید

آراسپ این بار تو را می بخشم

زیرا مردان دو نقطه ضعف دارند اولی زنها هستند..

ومی گوید آراسپ تو را بخشیدم زیرا شنیده ام

خدایان نیز در مساله عشق از لغزش مصون نیستند.

 

و زیباترین زن جهان را بدون هیچ

فدیه و سر بهایی به شویش باز می گرداند.

شاعر ایتالیایی ماتو باندلو شرافت کورش را می ستاید!

وپیترو داکورتونا تابلوی معروف: نجابت کورش در برابر پانته ا را خلق می کند.

 

 

درس مردانگی در داستان کورش و پانته آ


درس مردانگی در داستان کورش و پانته آ

 

 

 

من کورش را دوست دارم!!

زیرا برای کشته شدن فرمانده سپاه بابل

عزای عمومی اعلام می کند (نه رقص و پایکوبی)

و به جای کشتن پادشاه بابل نبونعید او را می بخشد

و فرماندار کرمانش می کند.

 

من کورش را دوست دارم!!

زیرا به ارتشش اجازه ورود به شهر شکست خورده بابل را نمی دهد.

من کورش را دوست دارم!!

زیرا پس از فتح بابل به معبد بابلیان می رود و

مردوک خدای بابلیان را ستایش می کند

و چون بابلیان می گویند که مردوک خدای ما معجزه کرد.

می گوید من به تمام ادیان احترام می گذارم.

 

کورش بزرگ و فتح بابل

 

من کورش را دوست دارم!! زیرا دشمنانش

تیگران و کرزوس رهبران ارمنستان و لیدی را نه تنها می بخشد

بلکه آنها را به مقامی می گمارد

(بخشیدن دشمنی که برادرانت را کشته

دریایی از بزرگواری و تسلط بر ارتش خودی می خواهد )

 

 

من کورش را دوست دارم!!

زیرا اسیران و بندیان را آزاد می کرد ,

و برده داری را ممنوع ساخت.

 

من کورش را دوست دارم!!!

زیرا به خزانه دارش دستور می دهد

همه اموال بردگان و بندیان بابل را پس دهد.

و معابدشان را با باز سازی می کند.

 

 

زندگینامه کورش را

ایرانیان ننوشته اند تا با

عشق و

اغراق و

ترس و

تعصب و

قوم گرایی

آمیخته باشد

 

 

بلکه رقیبان کشور ما نوشته اند.

 

 

 

به خود می بالم که  فرزند کورش بزرگ هستم

 

 

به خود می بالم که

فرزند کورش بزرگ هستم

 

 

 

 

 

 


فنی حرفه ای تهران
تلگرام کول دانلود

آگهی

مطالب پیشنهادی

راهنما

> راهنمای دانلود: پس از کلیک بر لینک سرور ، گزینه دانلود رایگان و سپس ایجاد لینک دانلود را بزنید تا

لینک مستقیم برای شما آماده گردد. / آموزش تصویری: آپلودبوی , اپرا

> آموزش چسباندن صوت دوبله به فیلم: در Km Player، کلیک راست کرده، سپس گزینه Open آن گاه

Load External Audio و در پایان فایل صوتی مورد نظر را برگزینید.

> جهت دیدن بدون مشکل فیلم ها، K-Lite (ویندوز) و BSPlayer یا QQPlayer (اندروید) دانلود کنید.

> دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. رضایت شما هدف ماست.

> جهت دانلود فایل های بالای 1 گیگ در آپلود بوی نام نویسی کنید (رایگان)

> آموزش ادامه دانلود لینک های از کار افتاده

> آموزش سوییچ فایل های دوزبانه

>راهنمای کیفیت فیلم ها

دیدگاه های شما پیرامون این نوشتار:
  • فرزند پارسوماش زادگاه کوروش بزرگ فرزند پارسوماش زادگاه کوروش بزرگ می‌گه:
    این دیدگاه در روز 1396/5/17 و 0:16 فرستاده شده.

    درود بر هموطنان گرامى،درود اهورامزدا بر کوروش بزرگ پدر ايران زمين،ما به کوروش بزرگ و ديگر پادشاهان دادگر ايران و نياکان خود افتخار ميکنيم تا کور شود چشم هرآنکس که نتواند ديد , هموطنان گرامى, در پاسخ به امين شخص گمراه نابخرد و هموطنان ايران ستيز! که گفته هاى دشمنان ايران(يونان عربستان و...)را از روى نادانى ميگويند ،بدانيد اين سخنان دروغ را يونانيان و... در مورد تاريخمان گفته اند بعنوان نمونه این موضوع ازدواج با محارم ریشه در گفته هرودوت و ديگر تاريخ نويسان يونانى و... دارد که همه ميدانيم بيشتر نوشته هايشان دروغ است
    بخش های زیادی از نوشته‌های هرودوت سرشار از افسانه گویی و تناقض است و با توجه به آثار باستانی بسیاری از نوشته او رد شده است ، اشخاصى که ميخواهند ايران باستان و شيرمردان ايران را با سخنان دروغشان بد جلوه دهند، بدانيد شما هرگز نميتوانيد ايران و بنيانگذارش کوروش بزرگ و ديگر پادشاهان و نياکان نيک کردار و نيک گفتار و نيک پندار ايران را در نزد ما بد جلوه دهيد با اين بدگويي ها از چنين انسانهاى بزرگى ،خودرا نادان نشان ميدهيد , نياکان نيک سيرتمان در قلب ما جاى دارند و تا ابد به آنها افتخار ميکنيم ,پاسخ خود را ببينيد .

    1- تمام اشخاص ناآگاه که مهملات ميگويند به سايت خردگان
    پايگاه تاریخ و فرهنگ ایران زمين به آدرس

    مراجعه کنند تا پاسخ خود را بگيرند و به نادانى خود پى ببرند. در اين سايت پاسخ تمام دروغ ها و شايعات در مورد نياکانمان با اسناد تاريخى و کوبنده داده شده است،هموطنان گرامى به اين سايت و ديگر سايت هاى تاريخى معتبر مراجعه کنيد و کتاب بخوانيد و بر اطلاعات تاريخى خود بيفزاييد تا بتوانيد به درستى پاسخ اين اشخاص را بدهيد .

    2-کول دانلود پاسخ شما به اين شخص که گفتيد ايرانيان به همسر خود خواهر ميگفتند!!!!!!!! اشتباه است،لطفن اطلاعات کافى براى پاسخ به اين ياوه گويان نداريد ديدگاهشان را تاييد نکنيد.

    پاسخ درست را در زير بخوانيد.

    1- ازدواج کوروش بزرگ با محارم، کاملا نادرست است

    دروغ آشکار: ازدواج کوروش با محارم. کسانی که موضوع ازدواج با محارم کوروش را مطرح می‌کنند به کتزیاس استناد می‌کنند اما اصلا در تاریخ کتزیاس ازدواج کوروش با محارم نیامده است و کوروش‌ستیزان کتزیاس را آشکارا تحریف کرده‌اند. کتزیاس که دختر آستیاگ را به عنوان همسر کوروش معرفی می‌کند، اظهار می‌دارد که کوروش و آستیاگ نسبت خانوادگی نداشته‌اند (کتاب ۲، بند ۱)پس اصلا ازدواج با محارم نبوده است.

    نویسنده: اشکان دهقان
    ادامه نوشتار را در سايت خردگان پايگاه پاسخ به ايران ستيزان بخوانيد

    2-ما ایرانیان تا کنون هرچه آسیب و ضرر به ما رسیده از دانشمندان جاهل و خود فروخته به ما رسیده
    دﺭﻭﻏﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﺎ ﻣﺤﺎﺭﻡ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ

    ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥﮐﻬﻦ ﻭ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﺳﺎﺳﺎﻧﯿﺎﻥ، ﺍﺯ ﭘﻨﺞ ﮔﻮﻧﻪ ‏«ﭘﯿﻮﻧﺪ
    ﺯﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ‏» ﺳﺨﻦ ﺑﻪ ﻣﯿﺎﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ :

    ۱- ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﺯﻥ :
    ‏« ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﺯﻥ ‏» ﺯﻧﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺑﺎﺭ، ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﻭ
    ﭘﺬﯾﺮﺵ ﭘﺪﺭﻭﻣﺎﺩﺭﺵ ﻭ ﯾﺎ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﻫﻤﺴﺮ ﺑﺮﻣﯿﮕﺰﯾﺪ
    ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﺯﻥ، ﻭﺍﻻﺗﺮﯾﻦ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﻫﻤﺴﺮﯼ ﻭ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺣﻖ ﻭ ﺭﺍﺷﻦ
    ‏( ﺣﻘﻮﻕ ‏) ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺯﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺖ ﻭﮐﺪﺑﺎﻧﻮﯼ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﻮﺩ . ﺍﻭ
    ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺴﺖ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺩﺭﮔﺬﺷﺖ ﺷﻮﻫﺮ، ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ
    ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺶ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪﯼ ﻧﺪﺍﺷﺖ، ﺩﺍﺭﺍﯾﯽﻫﺎﯼ ﺷﻮﻫﺮ ﺑﻪ
    ﺍﻭ ﻣﯿﺮﺳﯿﺪ ﻧﻪ ﺑﻪ ﭘﺪﺭ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺷﻮﻫﺮ . ﻓﺎﻣﯿﻞ ﻭ ﺧﻮﯾﺸﺎﻥ، ﺣﻘﯽ
    ﺑﺮ ﺩﺍﺭﺍﯾﯽ ﺷﻮﻫﺮ ﺍﻭ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ.

    ۲ – ﭼَﮑَﺮ ﺯﻥ :
    ﺍﮔﺮ ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﺩﺭﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ
    ﻫﻤﺴﺮ ﺑﺮﮔﺰﯾﻨﺪ، ﺩﻭﻣﯿﻦ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﺯﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﺍﻭ ﺑﺎ ﻧﺎﻡ ‏« ﭼَﮑَﺮﺯﻧﯽ‏»
    ﺑﺴﺘﻪ ﻣﯿﺸﺪ . ﻭ ﺑﺎﻭﺭ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺯﻥ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻪ
    ﻫﻤﺴﺮ ﻧﺨﺴﺖ ﺧﻮﺩ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺍﺳﺖ.

    ۳ – ﺍَﯾﻮﮎ ﺯﻥ :
    ﺍﮔﺮ ﺯﻥ ﻭ ﺷﻮﻫﺮﯼ، ﻓﺮﺯﻧﺪ ﭘﺴﺮ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ، ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺧﺘﺮ ﻭ ﯾﺎ ﺩﺧﺘﺮ
    ﮐﻮﭼﮏ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻨﺎﻡ ‏« ﺍَﯾﻮﮎ ﺯﻥ ‏» ﻭ ﺑﻨﺎﻡ ﺧﻮﺩ، ﻫﻤﺴﺮ ﻣﯿﺪﺍﺩﻧﺪ .
    ﺳﭙﺲ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﭘﺴﺮ ﺍﯾﻦ ﺩﺧﺘﺮ، ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﺑﻮﺩ
    ﺑﺮﺍﯼ ﻧﻤﻮﻧﻪ : ﺯﻥ ﻭ ﺷﻮﻫﺮﯼ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺭﺳﺘﻢ ﻭ ﻓﺮﻧﮕﯿﺲ، ﻓﺮﺯﻧﺪ ﭘﺴﺮ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮏ ﺩﺧﺘﺮ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺩﺍﺭﻧﺪ . ﺁﻧﺎﻥ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮﯼ ﺑﻬﺮﺍﻡ ﺩﺭﻣﯽﺁﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﺯﻧﺎﺷﻮﯾﯽ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ، ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ‏« ﺍَﯾﻮﮎ ﺯﻥ ‏» ﺑﺴﺘﻪ ﻣﯿﺸﻮﺩ . ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﭘﺴﺮ ﺷﯿﺮﯾﻦ ﻭ
    ﺑﻬﺮﺍﻡ، ﮐﻪ ﺟﻤﺸﯿﺪ ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺭﺩ، ﺑﻪ ﭘﺪﺭﺑﺰﺭﮔﺶ ﺭﺳﺘﻢ ﺗﻌﻠﻖ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ
    ﺍﯾﻦ ﭘﺴﺮ، ﺟﻤﺸﯿﺪ ﭘﻮﺭﺭﺳﺘﻢ ﻧﺎﻣﯿﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻧﻪ ﺟﻤﺸﯿﺪ
    ﭘﻮﺭﺑﻬﺮﺍﻡ . ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﮔﺎﻥ ﻧﺎﺁﮔﺎﻩ ﻏﯿﺮ ﺯﺭﺗﺸﺘﯽ ﮐﻪ ‌ ﻣﯿﺪﯾﺪﻧﺪ،
    ﺟﻤﺸﯿﺪ، ﭘﺴﺮﺷﯿﺮﯾﻦ ﺑﻪﺟﺎﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﭘﺪﺭﺵ ﺟﻤﺸﯿﺪﺑﻬﺮﺍﻡ
    ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺷﻮﺩ ﺑﻨﺎﻡ ﭘﺪﺭ ﺑﺰﺭﮔﺶ ﺟﻤﺸﯿﺪﺭﺳﺘﻢ، ﻧﺎﻣﮕﺬﺍﺭﯼ ﺷﺪﻩ،
    ﭼﻨﯿﻦ ﻣﯽﭘﻨﺪﺍﺷﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺭﺳﺘﻢ ﺑﺮﺍﺳﺘﯽ ﺑﺎ ﺩﺧﺘﺮ ﺧﻮﺩ، ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ
    ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺯﺭﺗﺸﺘﯿﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﺎ ﻧﺰﺩﯾﮑﺎﻥ ﻭ ﺧﻮﯾﺸﺎن
    ﺑﺰﻩﻭﺭ ﻣﯿﮑﺮﺩﻧﺪ.

    ۴ – ﺳَﺘُﺮ ﺯﻥ :
    ‏«ﺳَﺘُﺮ ‏» ﺑﻪ ﭼﻤﺎﺭ ‏( ﻣﻌﻨﯽ ‏) ﻓﺮﺯﻧﺪﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﮔﺮ ﻣﺮﺩﯼ ﺩﺭ ﺳﻦ ﭘﺎﻧﺰﺩﻩ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﻻ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪﻥ ﻫﻤﺴﺮﯼ ﺩﺭﻣﯿﮕﺬﺷﺖ، ﺑﺎﺯﻣﺎﻧﺪﮔﺎﻧﺶ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﺳﺎﯾﺶ ﺭﻭﺍﻥ ﺍﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﮑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻧﺎﮐﺎﻡ اﯾﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﯾﮕﺮ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺯﻥ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺩﺧﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺑﻨﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺩ ﺷﻮﻫﺮ ‌ ﻣﯿﺪﺍﺩﻧﺪ . ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺍﯾﻦ ﺯﻥ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺩﺭﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﺗﻌﻠﻖ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻭﺍﺭﺙ ﺍﻭ ﺑﺸﻤﺎﺭ ﻣﯽﺁﻣﺪ .
    ﮔﺎﻫﯽ، ﺟﻮﺍﻥِ ﺩﺭﮔﺬﺷﺘﻪ، ﺧﻮﺍﻫﺮ ﺟﻮﺍﻥ ﻭ ﺩﻡ ﺑﺨﺖ ﺩﺍﺷﺖ .
    ﻧﺰﺩﯾﮑﺎﻥ ﺍﻭ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺎ ﮔﻮﺍﻩ ‏(ﻋﻘﺪ ‏) ‏« ﺳَﺘُﺮ ﺯﻧﯽ ‏» ﺍﺭﻭﺱ
    ‏( ﻋﺮﻭﺱ ‏) ﻣﯿﮑﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﭘﺴﺮﯼ

    ﺍﺯ ﺍﻭ ﺯﺍﺩﻩ ﻣﯿﺸﺪ، ﺍﻭ ﺭﺍ
    ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺧﻮﺍﻧﺪﮔﯽ ﺟﻮﺍﻥ ﻧﺎﮐﺎﻡ ﺩﺭﻣﯽﺁﻭﺭﺩﻧﺪ . ﯾﻌﻨﯽ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ
    ‏«ﺩﺍﯾﯽ‏» ﮐﻮﺩﮎ ﺑﻮﺩﻩ، ﺍﯾﻨﮏ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﭘﺪﺭﯼ ﺍﻭ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯿﮑﺮﺩ .
    ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻫﻤﺴﺮﯼ ﻧﯿﺰ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺑﺮﺧﯽ ﻧﺎﺁﮔﺎﻫﺎﻥ، ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﺎ
    ﻧﺰﺩﯾﮑﺎﻥ ﻭ ﺧﻮﯾﺸﺎﻥ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

    ۵ – ﺧﻮﺩﺳﺮ ﺯﻥ :
    ‏«ﺧﻮﺩﺳﺮ ﺯﻥ‏» ، ﺯﻧﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﺳﻦ ﺑﺮﻧﺎﯾﯽ
    ‏(ﺑﻠﻮﻍ ‏) ، ﺑﺪﻭﻥ ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﯾﺎ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ
    ﺧﻮﺩ، ﻫﻤﺴﺮ ﺑﺮﻣﯿﮕﺰﯾﺪ . ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩ ﺍﯾﻦ ﺩﺧﺘﺮ، ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪﯼ ﻗﺎﻧﻮﻥ،
    ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺩﺧﺘﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﺭﺙ ﺑﯽﺑﻬﺮﻩ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ .

    ‏(ﺭﻭﺍﻧﺸﺎﺩ ﻣﻮﺑﺪ ﻓﯿﺮﻭﺯ ﺁﺫﺭﮔﺸﺴﭗ ‏) ﺍﯾﻦ ﺟﺴﺘﺎﺭ ﻭ ﻧﻮﺷﺘﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪﻡ ﻭ ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﯼ ﻧﻤﻮﺩﻡ ﻭ ﮔﻨﺠﺎﻧﺪﻡ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﺎﺁﮔﺎﻩ ﻣﯽﭘﻨﺪﺍﺷﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﺎ ﻧﺰﺩﯾﮑﺎﻥ ﻭ ﺧﻮﯾﺸﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﺍﮔﺮ ﻫﻢ ﭘﻮﺷﯿﺪﮔﯽﻫﺎ ﻭ ﺳﺮﺑﺴﺘﮕﯽﻫﺎﯾﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﺯ ﻣﯿﺎﻥ ﺑﺮﻭﺩ ﻭ ﻧﻮﺷﺘﻪﻫﺎﯼ
    ﯾﮏ ﺳﺮﯼ ( ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﻧﺎﺁﮔﺎﻩ ﻭ ﻧﺎﺩﺍﻥ ﺑﻪ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻭ ﺁﯾﯿﻦ ﻭ ﺭﺳﻢ ﺭﺳﻮم ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻋﺰﯾﺰﻣﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﯿﭽﮑﺲ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺗﺮﺩﯾﺪ ﻧﻨﻤﺎﯾﺪ ﻭ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﺯﺭﺗﺸﺘﯽ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺩﯾﻦ ﻭ ﺁﯾﯿﻦ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﺑﺎ ﻧﺰﺩﯾﮑﺎﻥ ﻭﺧﻮﯾﺸﺎﻥ ﺧﻮﺩﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﺴﻨﺪﯾﺪﻩ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﺴﺘﻪﺍﻧﺪ .

    بخش تاریخ ایران و جهان تبیان

    منابع: ۱-صدر، حسن، حقوق زن در اسلام و اروپا، تهران، چاپ ششم، نشر جاویدان


    3-افسانه ازدواج با محارم در ایران باستان
    (بخش نخست).

    شادروان پروفسور علیرضا شاپور شهبازی.

    یکی از جامع ترین نوشتارها درباره ازدواج با محارم در ایران باستان نوشته های پرفسور علیرضا شاپور شهبازی است که با یک بررسی جامع به این نتیجه رسیده که ازدواج با محارم در ایران باستان به صورت عمومی روا نبوده اما در چند مورد (همانند تاریخ دیگر ملل) چنین ازدواج هایی رخ داده است.
    در تحقیق حاضر ما نخست تاریخچه ای از پژوهش های پیشین به دست می دهیم، آنگاه شواهد کتبی را به دقت بر می رسیم، و سپس با توجه به چند مسئله ناشناخته ثابت خواهیم کرد که:

    ۱- ازدواج با محارم در ایران باستان روا نبوده است.

    ۲- به رغم این ناروایی، چند مورد تاریخی از این گونه ازدواج ها رخ داده است.

    ۳- واژۀ خُوَئیت وَدَثَه (پهلوی:خوئیتوک دس) و صورت کتابی آن خوئیتودات که نخست معنی «ازدواج با خویشاوندان» می داده، بر اثر سؤ تعبیر واژه هایی که معادل «دختر» و «خویش» و «خواهر» بوده، به «ازدواج با محارم» تفسیر شده و مایه گمراهی ملانقطی های یونانی و رومی و ارمنی و مسیحی و اسلامی و حتی زرتشتی گردیده است.




    نوشته ایشان به دو بخش تقسیم شده که بخش نخست از نوشته ایشان که در اینجا قرار گرفته است. این بخش بیشتر اشاره به منابعی است که از این رسم در ایران باستان سخن گفته اند و البته در برخی موارد نقدهایی به منابع می شود.
    ادامه بخش نخست را در آدرس زير بخوانيد

    اما بخش دوم این نوشته، اهمیت بیشتری دارد چراکه پژوهشگر به تحلیل داده ها و تطبیق آنها با روایات تاریخی پرداخته است و نتایج را مطرح کرده است.
    ادامه بخش دوم را در سايت خردگان بخوانيد

    با آرزوى سربلندى ايران زمين،بدرود.

  • amin amin می‌گه:
    این دیدگاه در روز 1395/5/31 و 1:28 فرستاده شده.

    عجب پس به خوتون میبالید که فرزنده کوروشید به خودتون میبالید که پیرو کسی هستید که پایه گذاز ازدواج با محارم بود واقعا که
    و من الله و توفیق

    پاسخ : گمراه نابخرد. ایرانیان باستان از روی صمیمیت به همسرشان خواهر می گفتند و این برای شما که دانسته های اندکی دارید دست مایه نافهمی شده است. کورش تنها یک همسر به نام "کاساندان" داشت، پس از مرگ او نیز تا ماه ها برایش سوگواری می کرد و هرگز همسر دیگری نگرفت.

مایه خرسندی ماست که دیدگاه خود را پیرامون این پست با ما در میان بگذارید.

هر گونه پرسش یا راهنمایی که نیاز دارید را نیز می توانید بیان کنید. به زودی به شما پاسخ خواهیم دید.

شما نیز دیدگاهی برای این نوشتار بفرستید:
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی